نرخ رشد عوارض و بهای خدمات املاک مشهد در سال آینده

معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد گفت: نرخ عوارض و بهای خدمات ساختمان و املاک برای سال ۱۴۰۱ نسبت به سال‌ جاری در مناطق برخوردار ۴۰ درصد، نیمه‌برخوردار ۳۳ درصد و کم‌برخوردار ۲۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا مؤمنی در خصوص این مصوبه، اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر هر سال قبل از ۱۵ بهمن‌ماه نرخ عوارض پرداختی از سوی شهروندان بابت مجوزهای ساختمانی را اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه نرخ افزایش عوارض امسال تقریباً با سال گذشته برابر است، افزود: امسال نیز طبق سنوات گذشته لایحه شهرداری به شورای اسلامی شهر ارائه و با قید دو فوریت به تصویب رسید.

معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد خاطرنشان کرد: تخفیف ۱۰ درصدی به صورت دائم برای مناطق کم‌برخوردار در نظر گرفته شده است که این تخفیف دائمی در کنار سایر تخفیف‌های مناسبتی، تخفیف پرداخت نقدی و معافیت‌ها و تشویق‌های شورای اسلامی شهر برای حوزه‌های نیازمند بازآفرینی و محلات هدف بازآفرینی در نظر گرفته می‌شود و در برخی موارد تا ۱۰۰ درصد نیز می‌رسد.

وی با بیان اینکه تقسیط عوارض به شهروندان در پرداخت به موقع آن کمک می‌کند، گفت: امیدواریم سال آینده شاهد رونق ساخت‌وساز در شهر و مشارکت مردم در پرداخت عوارض باشیم.

کد خبر 553496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.