احیای کارخانه تفکیک و پردازش پسماند شهری اهواز

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز از احیا و بازسازی کارخانه تفکیک و پردازش پسماند شهری خبر داد و گفت: این کارخانه تا پیش از پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

محمود ثابت‌قدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: وجود مجتمع پردازش برای افزایش راندمان پردازش پسماند و کاهش میزان پسماندهایی که دفن می‌شود، یک پروژه کلیدی برای سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز است.

وی افزود: کارخانه پردازش پسماند شهرداری اهواز سال گذشته دچار آسیب‌هایی شده بود به‌گونه‌ای که امکان استفاده از آن برای پردازش هرگونه پسماند وجود نداشت و از چرخه فعالیت خارج شده بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز تصریح کرد: در همین راستا برای احداث مجتمع پردازش پسماند قراردادی با بخش خصوصی به منظور تجهیز، به‌روز کردن و نزدیک کردن مجتمع پردازش سایت صفیره به استاندارهای مطلوب کشوری انعقاد شد.

وی ادامه داد: پس از طی مراحل قانونی، این کارخانه با همکاری بخش خصوصی در حال تعمیر، احیا و راه‌اندازی مجدد است به این ترتیب که ابتدا برای اورهال کردن آن تجهیز و بازسازی پست برق اصلی انجام می‌شود و پس از پاکسازی و نظافت، حوضچه شیرابه تعمیر خواهد شد.

ثابت‌قدم با تاکید بر اینکه از برنامه زمان‌بندی بازسازی کارخانه پردازش عقب نیستیم، تاکید کرد: سازمان مدیریت پسماند از ابتدای قرارداد، طبق برنامه‌ریزی و زمان‌بندی انجام شده، مرحله به مرحله بر کار پیمانکار پروژه کارخانه تفکیک و پردازش پسماند شهری نظارت دارد و تا پیش از پایان سال آن را مورد بهره‌برداری قرار می‌دهد.

کد خبر 553464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.