شکست رکورد بیکاری اسپانیا بعد از ۲۵ سال

داده‌های وزارت کار اسپانیا نشان داد که نرخ بیکاری اسپانیا در ماه  ژانویه افزایش یافت تا رکورد ۱۰ ماهه کاهش متوالی را بشکند.

به گزارش ایمنا، این داده‌ها نشان می‌دهد که افرادی که به عنوان بیکار ثبت نام کرده‌اند در ژانویه ۰.۵۵ درصد نسبت به دسامبر یا ۱۷ هزار و ۱۷۳ نفر افزایش یافته است و این حدود ۳.۱۲ میلیون نفر بیکار را نشان می‌دهد.

با این حال، این افزایش کمترین میزان گزارش شده در ۲۵ سال گذشته برای ماه ژانویه بود و این زمانی است که نرخ بیکاری به علت پایان یافتن قراردادهای موقت کشاورزی، خدمات و خرده‌فروشی به شدت افزایش می‌یابد.

داده‌ها نشان می‌دهد که بیکاری در بخش کشاورزی ۱.۸ درصد و در خدمات ۱.۵ درصد افزایش یافته است اما در صنعت ساخت و ساز ۲.۸ درصد کاهش یافته است.

داده‌های سالانه نشان داده است، تعداد افرادی که به‌عنوان بیکار ثبت‌نام می‌کنند، ۲۱ درصد نسبت به ژانویه قبل کاهش یافته است و همچنین، داده‌های جداگانه حاکی از آن است که با وجود افزایش بیکاری در اسپانیا، ۷۱ هزار و ۹۴۸ شغل در طول ماه افزوده که بخش عمده آن در خدمات بوده است.

داده‌های منتشر شده در هفته گذشته نشان داد که بیکاری به پایین‌ترین سطح خود از قبل از بحران مالی سال ۲۰۰۸ در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ رسیده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 553262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.