ورود موج ناپایدار از روز جمعه/افزایش ۳ درجه‌ای دمای هوا

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از افزایش دو تاسه درجه‌ای دمای هوا در شبانه‌روز آینده خبر داد و گفت: از روز جمعه با ورود یک سامانه ناپایدار به استان، افزایش ابر، وزش باد و باران به ویژه در غرب و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود.

حجت‌الله علی عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی پایدار بر روی استان طی امروز است بر این اساس وضعیت جوی در این مدت در اکثر مناطق استان به صورت صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به نزدیک شدن سامانه ناپایدار به استان از روز جمعه، ادامه داد: فعالیت این سامانه در نیمه غربی ناپایدار و به شکل افزایش ابر، بارش برف و باران و وزش باد نسبتاً شدید است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از افزایش دو تا سه درجه‌ای دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد و گفت: از اول هفته آینده دمای هوا به شکل محسوسی گرم‌تر می‌شود، امروز نیز حداکثر دمای اصفهان به ۱۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و کمینه دمای فردا صبح شهر اصفهان به منفی یک درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

وی گرم‌ترین نقطه استان در ۲۴ ساعت آینده را خور و بیابانک با ۱۹ درجه سانتی‌گراد دانست و ادامه داد: خنک‌ترین شهرستان نیز چادگان با منفی هشت درجه خواهد بود.

عسگریان از آغاز بارش‌ها در اواخر وقت جمعه خبر داد و گفت: در شب جمعه تا پیش از ظهر شنبه ممکن است شاهدبارش پراکنده باشیم اما فعالیت این سامانه بیشتر در شهرستان‌های غرب و جنوب استان خواهد بود اما مقدار آن در مرکز استان قابل توجه نیست.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان کیفیت هوا را تا پایان هفته ناسالم برای گروه‌های حساس عنوان کرد و توضیح داد: با ورود موج ناپایداری از روز شنبه، کیفیت هوا سالم می‌شود از روز شنبه نیز با خروج سیستم وزش باد شدید در اصفهان اتفاق می‌افتاد.

کد خبر 553236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.