باید فلسفه سیاسی انقلاب، برای کارگزاران نظام تبیین شود

امام جمعه شاهین‌شهر گفت: قطعاً بین کارگزاری که فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی را می‌داند و نگاه خدمتگزاری دارد و کارگزاری که آن را نمی‌داند و نگاه ارباب و رعیت دارد، تفاوت فاحشی وجود خواهد داشت، لذا باید فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی را برای کارگزاران نظام اسلامی تبیین کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام قاسم هاشمی، امروز _پنجشنبه چهاردهم بهمن‌ماه_ در سومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم، اظهار کرد: سومین سالی است که این همایش در شاهین‌شهر برگزار می‌شود؛ شروع این همایش در کشور نیز از این شهر بود.

وی ادامه داد: تقدیر از پایان‌نامه‌های دانشجویی، مأنوس شدن اساتید دانشگاه و حوزه و کارگزاران نظام با فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و برگزاری مسابقات از کتاب فلسفه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای از جمله موضوعاتی است که در این همایش و نشست‌های آتی آن دنبال می‌شود.

امام جمعه شاهین‌شهر با اشاره به فعالیت سه حوزه علمیه و ۱۰ دانشگاه در این شهرستان، خاطرنشان کرد: در نخستین دوره، حدود یکهزار گواهی حضور در همایش صادر شد و مجموعه کارگزاران و مراکز علمی استان از آن بهره‌مند شدند، البته این همایش در سطح ملی نیز برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: باید بر روی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی کار شود، زیرا اصول این بیانیه بر پایه مبانی نظام و تمدن‌سازی برای جامعه اسلامی استوار است و افراد را به تفکر وامی‌دارد.

هاشمی تصریح کرد: انقلاب اسلامی آمد تا بگویید جهان در تفکر غرب و لیبرالیسم و شرق و کمونیسم محدود نمی‌شود، غفلت هشت سال گذشته باعث شد تا به جای روحیه خدمتگزاری، رفتار ارباب رعیتی بر نظام اداری حاکم شود، اما اکنون تغییر رویکرد ایجاد شده و فلسفه سیاسی و آرمان‌های امامین انقلاب و شهدا متبلور شده است. حاکمان انقلاب اسلامی متفاوت هستند، لذا بعد معرفتی، فرهنگی و علمی انقلاب بسیار برجسته‌تر از ابعاد سیاسی، اقتصادی و نظامی آن خواهد بود.

وی با بیان اینکه دشمنان افکار و عقاید مردم را هدف گرفته‌اند، لذا باید خودمان را باز تعریف کنیم و بشناسیم، تصریح کرد: شهدا و انقلاب باید به درستی معرفی شوند، شهیدان بزرگی مانند سردار شهید سلیمانی که طومار داعش را در هم پیچید و در راه فلسفه سیاسی انقلاب جان خود را نثار کرد، باید بیشتر و بهتر معرفی شوند.

امام جمعه شاهین‌شهر گفت: در حوزه علوم انسانی که یکی از وجوه تمایز نظام جمهوری اسلامی با دیگر اندیشه‌ها است، چندان کار نشده و باید برای آن هزینه شود؛ تنها نباید در حد شعار این باره آن صحبت کنیم، در حوزه خانواده، پیشگیری از طلاق، توانمندسازی طلاب، امر به معروف و نهی از منکر و … اقداماتی انجام شده، اما لازم است در این راستا حمایت‌های بیشتری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: رویکرد افرادی که آرمان امام خمینی (ره)، انقلاب و اسلام را برجسته و دنبال می‌کنند، قابل تحسین و تقدیر است، تنها نباید به افتتاحیه و اختتامیه این همایش بسنده کرد، لازم است کارگزاران نظام برای آگاهی از فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی در تمام حوزه‌ها تلاش کنند تا رویکرد و افکار رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین شود.

هاشمی تاکید کرد: قطعاً بین کارگزاری که فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی را می‌داند و نگاه خدمتگزاری دارد و کارگزاری که آن را نمی‌داند و نگاه ارباب و رعیت دارد، تفاوت فاحشی وجود خواهد داشت، لذا اگر بخواهیم مردم حلاوت نظام جمهوری اسلامی را بچشند باید فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی را برای کارگزاران نظام اسلامی تبیین کنیم.

کد خبر 553227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.