چه داروهایی در فرانسه برای مقابله با اومیکرون استفاده می‌شود؟

مقامات بهداشتی فرانسه داروی شرکت آسترازنکا به نام «اووشلد» (Evusheld) را در مقابل گونه اومیکرون موثر عنوان کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افزایش تعداد مبتلایان به کرونای اومیکرون در فرانسه باعث شد مقامات بهداشتی میزان تأثیرگذاری داروهایی که پیش از این مجوز دریافت کرده بودند را مورد ارزیابی قرار دهند. فرانسه از درمان‌های قبلی داروی شرکت آسترازنکا با نام «اووشلد» (Evusheld) را در مقابل سویه اومیکرون مؤثر عنوان کرد، این دارو برای افرادی که بدن آن‌ها به واکسیناسیون مقاوم است بسیار تأثیرگذار است و خطر ابتلاء به گونه اومیکرون را در میان آن‌ها کاهش می‌دهد.

به گفته محققان، افرادی که سابقه واکنش‌های حساسیتی بالا به واکسن‌ها دارند نیز می‌توانند از داروی اووشلد استفاده کنند؛ این دارو شامل دو نوع پادتن مونوکلونال است که به صورت دو تزریق جداگانه وارد بدن افراد می‌شود. از آن‌جا که این دارو برای پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ استفاده می‌شود تنها داروی پادتنی مورد استفاده در فرانسه برای مقابله با اومیکرون «سوتروویماب» است که برای افراد بالای ۱۲ سال که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در معرض خطر ابتلاء به نوع شدید آن هستند تجویز می‌شود.

فرانسه به عنوان نخستین کشور اروپایی قرص پاکسلووید شرکت داروسازی فایزر را به عنوان گزینه دیگری برای درمان کرونا و گونه اومیکرون وارد بازار دارویی خود کرد. این دارو برای درمان افراد در معرض خطر در نظر گرفته شده است که باید پنج روز پس از بروز علائم به منظور پیشگیری از بستری شدن در بیمارستان، بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن مصرف شود. با وجود داروهای ذکر شده برای مقابله با بیماری کووید -۱۹، مقامات بهداشتی فرانسه اعلام کرده‌اند که هیچ داروی نمی‌تواند جایگزین واکسیناسیون شود.

کد خبر 553189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.