آتش نشانی لوندویل با کمبود نیرو و تجهیزات مواجه است

سخنگوی شورای اسلامی شهر لوندویل گفت: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهر در عملیات‌های اطفای حریق‌ و امداد و نجات با کمبود نیروی انسانی، لباس مخصوص، تجهیزات و ماشین‌آلات مواجه است.

سینا عسگرپور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لوندویل با شش نیروی انسانی و دو خودرو اطفای حریق سنگین در یک ایستگاه در خیابان دانش استقرار یافته و به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از جنگل‌های هیرکانی و اراضی کشاورزی در لوندویل واقع شده است، بسیاری از عملیات اطفای حریق واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در خارج از محدوده شهری در جنگل‌ها و روستاهای این بخش انجام می‌شود، این واحد آتش‌نشانی برای انجام مأموریت‌ها با کمبود تجهیزات، لباس مخصوص و لوازم آتش‌نشانی و خودروی اطفای حریق مواجه است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر لوندویل با بیان اینکه در حال حاضر یکی از خودروهای اطفای حریق واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فرسوده شده و این واحد نیازمند خودروی سنگین است، خاطرنشان کرد: هر ساله با وزش باد گرم و وقوع آتش سوزی‌های طبیعی و عمدی به دلیل تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، عملیات اطفای حریق و امداد و نجات آتش نشانان افزایش یافته و این واحد برخی اوقات نیز به بخش‌هایی از شهرستان تالش نیز خدمات رسانی می‌کند.

وی ادامه داد: پناهگاه حیات وحش ۶۰ هکتاری در لوندویل واقع شده و واحد آتش نشانی شهرداری این شهر در هنگام وقوع حوادث آتش سوزی، همیشه آماده همکاری با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا بوده است.

عسگرپور با بیان اینکه شهرداری در سال‌های اخیر، برای دریافت تجهیزات و ماشین‌آلات اطفای حریق بارها از سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور مکاتبه کرده اما تاکنون این درخواست‌ها به نتیجه‌ای نرسیده است، تصریح کرد: به دلیل بالا بودن قیمت تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی، شهرداری توانایی خرید آن را ندارد، لذا در این راستا از مسئولان متولی در استان و کشور انتظار می‌رود به شهرداری لوندویل کمک کنند.

به گزارش ایمنا، شهر لوندویل از توابع شهرستان آستارا در غرب استان گیلان واقع شده است.‌

کد خبر 553173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.