مدیرعامل جدید شرکت مادرتخصصی ایرانگردی منصوب شد

روح‌الله حسین زاده با حکم وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به عنوان مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهانگردی منصوب شد.

‌به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، مراسم معارفه روح‌الله حسین‌زاده مدیرعامل جدید شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی و تکریم و تودیع خشایار نیکزادفر مدیرعامل پیشین این شرکت با حضور علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی، سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع، علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری، طاهره قیومی مشاور و مسئول پیگیری‌های ویژه وزیر، محمدحسین عسگرپور، مدیرکل پشتیبانی و فرشته بالایی ذی‌حساب و مدیرکل مالی وزارت میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری برگزار شد.

علی دارابی در این مراسم گفت: امام خمینی (ره) در نظام دوقطبی لیبرالیسم و مارکسیسم، مسئله اسلام را مطرح کردند و این هنر بزرگ ایشان و انقلاب اسلامی بود. همه ما به‌ویژه نسل جوانی که مدیریت را برای تحقق این موضوع به‌عهده می‌گیرند، باید آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدا را با هدایت مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) ادامه دهیم. ما با عملکرد خود می‌توانیم ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های امام خمینی (ره) را به نسل جدید منعکس کنیم.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد: از روح‌الله حسین‌زاده برای قبول این مسئولیت در شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی تشکر می‌کنم. او کارهای بسیارمهم و بزرگی در حوزه گردشگری در مجموعه نیروهای مسلح، بسیج و سپاه انجام داده است.

وی افزود: امیدواریم حضور او در این مجموعه سرآغاز کار مهمی برای شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی باشد. معاونان وزارتخانه نباید درگیر کارهای اجرایی شوند و این شرکت‌های زیرمجموعه هستند که باید بازوی اجرای برای انجام عملیات شوند و پای کار بیایند.

دارابی گفت: تقویم مناسبت‌ها برای سال ۱۴۰۱ مشخص شده است و شرکت‌های زیرمجموعه باید در این تقویم جانمایی شوند و باید بین شرکت‌های زیرمجموعه رقابت سالم و جدی شکل بگیرد.

استفاده از ظرفیت شرکت‌های زیرمجموعه به عنوان بازوی عملیاتی

سعید اوحدی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: یکی از نقص‌هایی که در وزارتخانه وجود دارد این است که باید از ظرفیت شرکت‌های زیرمجموعه به‌عنوان بازوهای کمک دهنده استفاده شود و قانونگذار نیز به این موضوع اشاره کرده است. وزارت میراث فرهنگی چند مجموعه مهم مانند کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی، صندوق توسعه و شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی دارد که این مجموعه‌ها باید بازوی وزارتخانه برای انجام کارهای عملیاتی باشند و همچنین شرکت‌ها در راستای اهداف وزارتخانه، باید وظایف خود را انجام دهند.

در ادامه مراسم، علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارتخانه اظهار کرد: موضوعات شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی با شناختی که از حوزه گردشگری دارم، می‌تواند تنوع پیدا کند و هماهنگ با حوزه‌های معاونت‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باشد. این شرکت می‌تواند قعالیت‌های عملیاتی زیادی انجام دهد.

وی افزود: مرجع صدور مجوزهای مراکز بین راهی بر اساس قانون وزارت راه و شهرسازی بود و وزارت میراث فرهنگی تنها در این باره مشارکت داشت، اما با تلاش‌هایی که توسط وزیر میراث فرهنگی انجام شد و در هیئت مقررات‌زدایی تصویب و ابلاغ شد. از این پس صدور مجوزهای مراکز بین راهی به‌عهده ما خواهد بود و این موضوع می‌تواند وظایف شرکت مادرتخصصی را گسترش دهد.

همچنین روح الله حسین زاده، مدیرعامل جدید شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی گفت: سعی می‌کنیم همان‌طور که در اساسنامه آمده است، به‌عنوان بازوی اجرایی وزارتخانه عمل کنیم و با هم‌افزایی که با سه حوزه معاونت تخصصی وزارتخانه انجام می‌دهیم، بتوانیم در این شرکت و در کشور اثرگذار باشیم.

به گزراش ایمنا، روح الله حسین زاده، علاوه بر تدریس در دانشگاه، مدیرعامل هلدینگ گردشگری نور و مسئول قرارگاه جهادی بسیج دانشجویی نیز بوده است. از دیگر مسئولیت‌های موجود در کارنامه او می‌توان به مشاور ریاست بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، مشاور فرهنگی شهرداری تهران، مشاور اقتصادی و فرهنگی چند شرکت با محوریت گردشگری و عمرانی، مشاور اقتصادی سازمان اقتصاد مقاومتی و مسئول اجرایی اردوهای فرهنگی تربیتی اشاره کرد.

کد خبر 553035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.