احتمالا تا انتهای شب آب به اصفهان برسد/۴۸ مشعل نیروگاه منتظری مازوت‌سوزی می‌کنند

معاون عمرانی استاندار اصفهان درخصوص زمان دقیق رسیدن آب به پل‌های تاریخی گفت: روز گذشته ساعت ۱۰ صبح دریچه‌های سد زاینده‌رود بازگشایی شد. براساس تجربه احتمال داده می‌شود که بعد از ظهر امروز یا انتهای شب، آب به پل‌های تاریخی اصفهان برسد؛ اما عوامل دیگر همچون سرعت آب در این امر دخیل است.

‌مهران زینلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص نگرانی کشاورزان بابت برداشت آب در بالادست اظهار کرد: بازگشایی سد زاینده‌رود با توافق صنف کشاورزان انجام شده است و انتظار تنش و برداشت غیرقانونی آب وجود ندارد. در عین حال دستگاه‌های مربوطه از جمله جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای وظایفی در این خصوص برعهده دارند که باید نسب به آن پاسخ‌گو باشند.

وی افزود: صنف کشاورزان با جهاد کشاورزی و آب‌منطقه‌ای هماهنگ هستند و نظارت‌ها به صورت مشارکتی اتفاق خواهد افتاد. همچنین فرمانداران شهرستان‌هایی که در مسیر رودخانه زاینده‌رود قرار دارند، موظف به نظارت حداکثری در زمان جریان آب هستند تا شاهد برداشت‌های غیرقانونی نباشیم.

معاون عمرانی استاندار اصفهان درخصوص زمان دقیق رسیدن آب به پل‌های تاریخی یادآور شد: روز گذشته ساعت ۱۰ صبح دریچه‌های سد زاینده‌رود بازگشایی شد. براساس تجربه احتمال داده می‌شود که بعد از ظهر امروز یا انتهای شب آب به پل‌های تاریخی اصفهان برسد اما عوامل دیگر همچون سرعت آب در این امر دخیل است. بنابر گفته مسئولان سه روز طول می‌کشد تا آب به شرق اصفهان برسد.

زینلیان درخصوص نامه نمایندگان چهارمحال و بختیاری به وزیر نیرو درباره درخواست این صنف مبنی بر عدم بازگشایی سد زاینده‌رود، تصریح کرد: درخواست بازگشایی و یا عدم بازگشایی سد از سمت هر مسئول و مرجعی می‌تواند صورت بگیرد اما در نهایت، وزرات نیرو با هماهنگی استان‌ها نسبت به بازگشایی اقدام خواهد کرد. تصمیم بازگشایی سد زاینده‌رود براساس تصمیمات کارشناسی در جلسه‌ای با حضور رئیس حوضه آبریز زاینده‌رود صورت گرفته است.

وی ادامه داد: کشاورزان غرب اصفهان برای بازگشایی سد زاینده‌رود زمان بعد از نوروز را در نظر گرفتند اما بازگشایی مجدد منوط به بارندگی و افزایش ورودی سد است که اگر بارندگی‌ها افزایش یابد، بازگشایی دیرتر و اگر بارندگی‌ها مطلوب باشد باید بازگشایی سریع‌تر صورت بگیرد.

چهار فاز از هشت فاز نیروگاه شهید منتظری مازوت‌سوزی می‌کنند

معاون عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه هنوز در نیروگاه شهید منتظری مازوت‌سوزی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه چهار فاز از هشت فاز نیروگاه شهید منتظری که شامل ۴۸ مشعل است از سوخت مازوت استفاده می‌کند.

زینلیان درخصوص اقدامات لازم از سوی مسئولان استانی برای جلوگیری از مازوت‌سوزی اظهار کرد: این اقدامات در سطح مطالبه‌گری است. تمام تأسیسات مانند برق و گاز دیسپاچینگ کشوری دارند و کنترل آن محلی نیست و در اختیار تهران است.

کد خبر 552952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.