عزم مدیریت شهری قم برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم گفت: طرح‌های مختلفی در سازمان نظارت بر تاکسیرانی این شهر برای سرویس‌های مدارس، تاکسی زائر و تاکسی مارکت در حال تدوین است که اجرای آنها نیازمند نوسازی ناوگان خواهد بود.

محمدحسین دهناد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به لایحه دریافت مجوز اعطای زمین معادل حداکثر ۲۰۰ میلیارد ریال به سازمان نظارت بر تاکسیرانی قم بابت فروش و سپرده‌گذاری در یکی از بانک‌های استان جهت ارائه تسهیلات حمایتی به رانندگان تاکسی و امهال پنج‌ساله برای بازگشت معادل فوق به شهرداری، اظهار کرد: ناوگان تاکسیرانی قم بیش از ۱۸ درصد از تردد و جابه‌جایی‌های سطح شهر را انجام می‌دهد، اما دولت در سنوات گذشته حمایتی از نوسازی این ناوگان انجام نداده است.

وی ادامه داد: طرح‌های مختلفی در سازمان تاکسیرانی از جمله سرویس‌های مدارس، تاکسی زائر و تاکسی مارکت در حال تدوین است که اجرای این طرح‌ها نیازمند نوسازی ناوگان تاکسیرانی خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از پنج هزار و ۸۰۰ تاکسی در این شهر تردد می‌کند که حدود سه هزار و ۳۰۰ تاکسی عمر بالای ۱۰ سال دارد؛ لذا برای نوسازی این ناوگان لایحه‌ای تنظیم شده است تا با تحویل زمین به سازمان و تبدیل آن به وجه نقد و سپرده‌گذاری در یکی از بانک‌ها، بتوانیم تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد پایین به رانندگان تاکسی ارائه دهیم و آن‌ها با فروش خودروی فعلی و آورده ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومانی بتوانند نسبت به نوسازی تاکسی خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح می‌توانیم سالانه حدود ۵۰۰ تاکسی را نوسازی کرده و وضعیت بهتری را از در زمینه حمل‌ونقل و ارائه خدمات به شهروندان و زائران شهر کریمه اهل‌بیت (س) رقم بزنیم.

کد خبر 552873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.