طرح جدید تولید انرژی پاک در تایلند با پروژه هیبریدی خورشیدی شناور

اداره تولید برق تایلند از فناوری هوشمند برای بهینه‌سازی و متعادل‌ کردن ترکیب انرژی در پروژه سد سیریندهورن استفاده می‌کند که می‌تواند نقش کلیدی در طرح ملی انرژی این کشور داشته باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تایلند در حال پیشبرد برنامه‌های انرژی پاک خود است و ادعا می‌کند که این طرح، بزرگ‌ترین پروژه خورشیدی شناور آبی جهان در سد سیریندهورن استان اوبون راتچاتانی است.

اداره تولید برق تایلند (Egat) از فناوری هوشمند برای کمک به کاهش انتشار دی اکسید کربن استفاده می‌کند؛ این کار با کنترل میکروشبکه Siemens’ Sicam و کنترل نیروگاه فتوولتائیک برای متعادل کردن ترکیب انرژی تولید شده، انجام می‌شود.

پروژه ظرفیت برق آبی (هیدروالکتریک‌) در تایلند

این پروژه اولین پیاده‌سازی نظارت ریزشبکه، کنترل نیروگاه فتوولتائیک و بهینه سازی انرژی توزیع شده (DEOP) در تایلند محسوب می‌شود. این نیروگاه دارای ظرفیت تولید برق خورشیدی ۴۵ مگاوات و ظرفیت برق آبی ۳۶ مگاوات بوده و قادر به تولید برق از منابع تجدیدپذیر در طول شبانه روز است.

Siemens، مسئول نصب، آزمایش و راه اندازی کنترل ریزشبکه است که با سیستم‌های کنترل نیروگاه فتوولتائیک کار می‌کند. علاوه بر این میکرو شبکه Siemens در حال نصب DEOP، نرم افزار مبتنی بر ابر (cloud-based) خود برای بهینه سازی منابع انرژی توزیع شده است. قابلیت DEOP برای ارائه داده‌های توزیع برق هیبریدی به اداره تولید برق تایلند کمک می‌کند تا توزیع نیرو را به طور موثرتری مدیریت کند.

طرح جدید تولید انرژی پاک در تایلند با پروژه هیبریدی خورشیدی شناور

اپراتورها می‌توانند از داشبورد برای نظارت بر پارامترهای مهم از جمله وضعیت تجهیزات الکتریکی، تولید برق، اندازه‌گیری آب و هوا و پیش بینی تولید برق استفاده کنند. این راه‌حل‌ها می‌تواند نیازهای اداره برق تایلند را برای مدیریت مؤثر، پیش‌بینی و حمایت از توزیع تجاری مقادیر زیاد برق برطرف کند.

ترویج استفاده از انرژی پاک و کاهش انتشار کربن

اکوسیستم انرژی در تایلند به سرعت در حال تغییر است، زیرا نوآوری‌های تکنولوژیکی، مدیریت انرژی را تغییر می‌دهد. این کشور با استفاده از فناوری هیبریدی یکپارچه برای رفع نیازهای تمرکززدایی، کربن زدایی، دیجیتالی کردن و برق رسانی هوشمند، به تولید برق با انرژی‌های تجدیدپذیر فزاینده گام برداشته است. طرح جدید، تایلند را قادر می‌سازد تا در شرایط جدیدی که نیازمند ثبات و امنیت انرژی در میان تغییرات اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی است، به تولید انرژی الکتریکی روی آورد. اداره برق تایلند متعهد به نوسازی شبکه خود با استفاده از فناوری‌ها و نوآوری‌های مختلف است.

معاون توسعه نیروگاهی و انرژی‌های تجدیدپذیر اداره برق تایلند در این رابطه گفت: "هدف اصلی ما ترویج استفاده از انرژی پاک و کاهش انتشار کربن به صفر خالص مطابق با برنامه ملی انرژی است."

اداره برق تایلند پروژه‌های مشابهی را در ۹ سد دیگر در سراسر کشور به ظرفیت کل ۲ هزار و ۷۲۵ مگاوات اجرا می‌کند و در نظر دارد آن را تا پنج هزار مگاوات افزایش دهد؛ این طرح اولین گام مهم به سوی جامعه واقعی بدون کربن است.

طرح جدید تولید انرژی پاک در تایلند با پروژه هیبریدی خورشیدی شناور

کد خبر 552852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.