اصفهان رکوردار آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در کشور/آزادی ۵۵۲ زندانی در ۱۰ ماه

مدیرعامل ستاد دیه کشور از آزادی شش هزار و ۳۶۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در ۱۰ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: استان اصفهان با آزادی ۵۵۲ زندانی غیرعمد درجایگاه نخست کشور قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی شمس ۹ درصد آزادی زندانیان را متعلق به استان اصفهان دانست و اظهار کرد: استان اصفهان با برگزاری آئین‌های متعدد مجازی و جشن‌های گلریزان حضوری خود از ابتدای سال با آزادی ۵۵۲ زندانی غیرعمد در صدر فهرست آزادی زندانیان قرار گرفته است و استان‌های آذربایجان‌شرقی با فراهم کردن زمینه رهایی ۴۳۷ بدهکار، فارس با ۳۶۸ محکوم و خراسان‌رضوی با حمایت از ۳۳۶ مددجوی نیازمند، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی مجموع زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شده در ۱۰ ماهه نخست امسال را شش هزار و ۳۶۲ نفر برشمرد و افزود: از ابتدای سال جاری تا ابتدای بهمن ماه، خیران با اهدای کمک‌های نقدی خود زمینه آزادی ۲۵۲ زندانی زن و شش هزار و ۱۱۰ زندانی مرد با رقم بدهی سه هزار میلیارد تومان از بند حبس را فراهم کردند که در فرآیند رسیدگی ۲۲۳ میلیارد تومان در قالب کمک‌های ویژه و الباقی به صورت اعطای تسهیلات بانکی یا دیگر اقدامات حمایتی به واجدان شرایط اختصاص یافته است.

گذشت ۴۸ درصدی شکات از دریافت اصل بدهی

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به گذشت ۴۸ درصدی شکات از دریافت اصل بدهی، گفت: با استناد به آیات متعدد و روایات متواتر، اولیاءدم و طلبکاران خصوصی با چشم‌پوشی از دریافت ۴۸ درصد محکومٌ‌به که رقمی معادل ۸۳۰ میلیارد تومان است، نخستین گام‌ها را برای آزادی شش هزار و ۳۶۲ زندانی یاد شده برداشتند.

شمس ۹۷ درصد مددجویان ستاد دیه را بدهکار مالی معرفی و اظهار کرد: از مجموع زندانیان آزاد شده، بدهکاران مالی ناشی از صدور چک، تعهد مهریه و مطالبات نفقه در مجموع با شش هزار و ۱۶۷ نفر، بیشترین جمعیت محکومان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی اضافه کرد: بدهکاران پرداخت دیه تصادف رانندگی با ۷۸ مددجو، متعهدان واریز دیه مرتبط با حوادث کارگاهی و ایراد صدمه بدنی (غیرعمد) نیز به ترتیب هر کدام با ۶۱ و ۵۶ مددجو در ادامه این فهرست عددی قرار دارند.

آزادی ۸۹۵ زندانی بدون پرداخت حتی یک ریال

مدیرعامل ستاد دیه با اشاره به آزادی ۸۹۵ زندانی بدون پرداخت حتی یک ریال، افزود: در فرآیند رسیدگی به پرونده محکومان جرایم غیرعمد به همت کمیته‌های صلح و سازش ستاد دیه و همیاری مددکاران زندان‌ها افزون بر آزادی شش هزار و ۳۶۲ زندانی غیرعمد در کل کشور، از ابتدای سال جاری تاکنون در قالب ارائه معاضدت‌های قضائی و همچنین مشاوره‌های حقوقی مبنی بر ارائه دادخواست اعسار یا تعدیل اقساط ۸۹۵ بدهکار مالی یا دیه، بدون پرداخت هر وجه مالی از بند آزاد شدند.

وی تعداد زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شده به همت ستادهای دیه سراسر کشور را هفت هزار و ۲۵۷ نفر اعلام کرد و افزود: هم اکنون چهار هزار زندانی جرایم غیرعمد در سطح زندان‌های کشور تحمل حبس می‌کنند که نزدیک به دو درصد این محکومان، زنان بدهکار مالی هستند.

کد خبر 552835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.