رژیم صهیونیستی سامانه هشدار حملات موشکی به امارات می‌فروشد

تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: این رژیم موافقت کرده است سامانه‌های هشدار اولیه حملات موشکی را در اختیار امارات قرار دهد تا موشک‌هایی را که به سمت خاکش پرتاب می‌شود، پیش از اصابت به اهداف شناسایی کند.

به گزارش ایمنا، «الون بن دیوید» - -تحلیلگر نظامی شبکه صهیونیست- اظهار کرد: سامانه‌های هشدار اولیه که اسرائیل تصمیم گرفت به امارات ارائه کند شامل رادار و نرم‌افزار کنترل است.

وی افزود: هدف تل‌آویو از این تصمیم که پس از حملات انصارالله [حوثی ها] به عمق امارات گرفته شد، راه اندازی یک سامانه دفاعی منطقه‌ای است که بتواند در آینده خود نیز از مزایای آن بهره مند شود.

بن دیوید تاکید کرد: تل‌آویو می‌تواند از سامانه‌های هشدار اولیه که در اختیار امارات متحده عربی قرار می‌گیرد به منظور دریافت هشدارهای اولیه در مورد حملات موشکی احتمالی ایران در آینده علیه عمق اسرائیل استفاده کند.

رژیم صهیونیستی پیش‌تر از فروش سامانه‌های پدافند هوایی «گنبد آهنین» و «عصای جادویی» به امارات از ترس نشت فناوری ساخت آنها توسط ایران خودداری کرده بود.

این تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی درباره اینکه "آیا حمله موشکی نیروهای مسلح یمن به ابوظبی همزمان با حضور «اسحاق هرتزوگ» رئیس این رژیم در پایتخت امارات عمدی بوده است" مدعی شد: انصارالله و ایران بیم آن دارند که امارات به پایگاه نظامی پیشرفته اسرائیل تبدیل شود.

در همین راستاروز گذشته (دوشنبه) رسانه‌های صهیونیست عملیات نیروهای مسلح یمن در عمق خاک امارات متحده عربی همزمان با سفر رئیس این رژیم به ابوظبی را حاوی پیام‌های تازه برای اسرائیل توصیف کردند.

همچنین «اور هیلر» -خبرنگار نظامی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی-- گفت: زمان بندی حمله اخیر نیروهای مسلح یمن به ابوظبی پایتخت امارات نه تنها پیامی برای اماراتی‌ها، بلکه حامل پیام به اسرائیل بود.

«یونی بن مناحیم» -روزنامه‌نگار و تحلیلگر سرشناس اسرائیلی و مدیر پیشین رادیو رژیم صهیونیستی- نیز اظهار کرد: امارات به خاطر عادی‌سازی روابط با اسرائیل و جنگ علیه یمن در کنار عربستان، بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد و این تازه آغاز ماجرا است.

رسانه‌های صهیونیست نوشتند: زمان حمله موشکی نیروهای یمنی به ابوظبی همزمان با سفر «اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی نشان دهنده تلاش برای تخریب سفر وی است.

به گفته منابع رژیم صهیونیستی، در زمان حمله موشکی یمنی‌ها به ابوظبی، هرتزوگ در هتل بود.

این رسانه‌ها همچنین به نقل از گزارش منابع اماراتی اعلام کردند که همزمان با سفر رژیم صهیونیستی سامانه دفاع هوایی امارات فعال شده بود.

منابع صهیونیست با اعلام اینکه هرتزوگ و هیأت همراه او در سلامت هستند و هیچ خطری آنها را تهدید نکرد، گفتند که رئیس این رژیم پس از عملیات موشکی نیروهای مسلح یمن به ابوظبی در جریان جزئیات حمله قرار گرفت و سفر وی طبق برنامه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایمنانیروهای مسلح یمن یکشنبه گذشته عملیات موشکی گسترده ای را با هدف قرار دادن اعماق خاک امارات انجام دادند که سومین عملیات نظامی در کمتر از یک ماه گذشته است.

این عملیات همزمان با سفر اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی به امارات و دیدار او با «محمد بن زائد آل نهیان»، ولیعهد ابوظبی آغاز شد که در آن روابط دو جانبه و منطقه‌ای از جمله عملیات یمن در امارات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گفته تحلیلگر مسائل عربی در کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی، «امارات به اسرائیل فراتر از روابط دیپلماتیک و سیاسی می‌نگرد و امیدوار است که برای توقف حملات یمن از تل آویو کمک‌های نظامی دریافت کند و برای این هدف خواهان ایجاد یک پیمان همکاری دفاعی با اسرائیل است.»

در همین حال «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در تشریح عملیات گسترده ارتش با نام «توفان یمن ۳» در عمق خاک امارات گفت که در این عملیات، چند موشک بالستیک «ذوالفقار» به اهداف مهم و حیاتی ابوظبی اصابت کرد و اهداف حساس در دبی با تعدادی پهپاد تهاجمی «صماد ۳» هدف قرار گرفت.

وی افزود: دولت و کشور کوچک امارات تا زمانی که به عنوان دست‌نشانده دشمن اسرائیلی در ابوظبی و دبی به تجاوزات خود علیه ملت یمن ادامه دهد، ناامن خواهد بود.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن بار دیگر به شهروندان اماراتی و شرکت‌ها برای دور شدن از مراکز و تأسیسات حیاتی، به دلیل آسیب‌پذیری در برابر حملات یمن در مرحله آتی هشدار داد و گفت که ما در برابر تجاوزات دشمن دست بسته عمل نمی‌کنیم.

رئیس رژیم اسرائیل که پیش از این هرگونه کمک نظامی و جنگ افزار به اعراب را غیر ممکن دانسته بود در سفر به ابوظبی از حمایت این رژیم از امارات در برابر تهدیدات سخن گفت.

منبع: ایرنا

کد خبر 552817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.