کمیسیون ماده صد به تخلفات حریم شهر رسیدگی می‌کند

مدیر کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان گفت: با توجه به صلاحیت کمیسیون ماده صد شهرداری برای رسیدگی به تخلفات محدوده و حریم شهر، با اجرای طرح توسعه و اضافه‌ شدن بخش‌های جدید به محدوده و حریم، کمیسیون ماده صد صلاحیت رسیدگی به تخلفات جدید را داشته و موارد گذشته باید توسط کمیسیون ماده ۹۹ رسیدگی شود.

غلامعلی فیض‌الهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به تبصره‌های یک و هفت ماده صد شهرداری، مأموران شهرداری می‌توانند از عملیات ساختمانی بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه جلوگیری کنند و حتی در صورت مقاومت مالک، اجازه دارند از نیروی انتظامی کمک بگیرند.

وی افزود: تبصره هفت به کوتاهی مأموران شهرداری اشاره دارد که در صورت کم‌کاری باید مجازات شوند، همچنین در صورت ادامه تخلف و عملیات ساختمانی توسط سازندگان بنا، می‌توانند ابزار و مصالح را به صورت امانی به انبار شهرداری انتقال بدهند و پس از رفع تخلف، این تجهیزات و مصالح را بازگردانند.

مدیر کمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان اضافه کرد: در صورت جلوگیری از عملیات ساختمانی، شهرداری موظف است تا یک هفته پرونده را به کمیسیون ماده صد ارسال کند.

وی تصریح کرد: با توجه به صلاحیت کمیسیون ماده صد شهرداری برای رسیدگی به تخلفات محدوده و حریم شهر، با اجرای طرح توسعه و اضافه‌شدن بخش‌های جدید به محدوده و حریم، کمیسیون ماده صد صلاحیت رسیدگی به تخلفات جدید را دارد و موارد گذشته باید توسط کمیسیون ماده ۹۹ رسیدگی شود.

فیض‌الهی با بیان اینکه تخلفات ساختمانی به تخلفات متصل به پروانه ساختمان و تخلفات منفصل از پروانه ساختمان تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: تخلفات متصل به پروانه ساختمان در کمیسیون ماده صد در صورت مسکونی بودن به عنوان مازاد بر تراکم و بر اساس تبصره دو ماده صد جریمه می‌شود.

وی ادامه داد: تخلفات منفصل از پروانه ساختمان، به عنوان ساختمان بدون پروانه بر اساس یک‌دهم ارزش معاملاتی در حد مجاز و در صورت تراکم بر اساس تبصره دو ماده صد جریمه خواهد شد.

کد خبر 552638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.