حمایت نیکوکاران خارج کشور از ۴۰ هزار یتیم

رئیس کمیته امداد گفت: خیران و نیکوکاران مقیم خارج از کشور، ۴۰ هزار کودک یتیم نیازمند را تحت حمایت خود گرفته‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری با تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر، تشکیل کمیته امداد با فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را تبلور فرهنگ خیر و احسان دانست و اظهار کرد: یکی از ابعاد مهم در نشر فرهنگ غنی اسلامی، امدادرسانی به محرومان و نیازمندان است.

وی با اشاره به همکاری موفق کمیته امداد با خیریه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، افزود: تبادل تجربیات به ویژه در حوزه کارآموزی و حرفه‌آموزی، می‌تواند مبنای توسعه همکاری میان کمیته امداد و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قرار گیرد.

رئیس کمیته امداد بر ضرورت تقویت تعامل با خیران خارج از کشور تاکید کرد و ادامه داد: درحال‌حاضر ۴۰ هزار فرزند یتیم تحت حمایت نیکوکاران خارج کشور هستند که میزان کمک‌های آنان به ایتام، تا پایان سال به ۹۰ میلیارد تومان می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: شفاف‌سازی و ارائه آمار مستند درخصوص عملکرد کمیته امداد منجربه افزایش اعتماد عمومی خیران در داخل و خارج شده و در همین راستا، تا پایان سال دسترسی برخط به سامانه‌های عملکردی کمیته امداد در بخش‌های مختلف، برای نهادهای نظارتی عملیاتی خواهد شد.

کارگشایی آموزش زنان سرپرست خانوار و حرفه‌آموزی

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه کمیته امداد یکی از نهادهای پربرکت از ابتدای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تمام ظرفیت و توان، آماده همکاری با کمیته امداد به منظور ترویج فرهنگ احسان و انفاق و جلب مشارکت خیران در عرصه بین‌المللی است.

وی اشاعه فرهنگ مواسات را در راستای مکتب اهل بیت (ع) بیان و تصریح کرد: به منظور ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) هیچ فعالیتی مؤثرتر از کار خیر و نیکوکاری نیست.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به ظرفیت بالای زنان به ویژه بانوان سرپرست خانوار در زمینه اشتغال و توانمندسازی، افزود: آموزش زنان سرپرست خانوار و حرفه‌آموزی که از مهم‌ترین مأموریت‌های کمیته امداد است، می‌تواند بسیار کارگشا باشد.

وی اهمیت شناسایی ظرفیت‌های مهارت‌آموزی و توسعه کارآموزی را متذکر شد و خاطرنشان کرد: جلب مشارکت خیران در حوزه اشتغال، مبنای خوبی برای تداوم همکاری میان کمیته امداد و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است.

کد خبر 552496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.