دوز چهارم واکسن کرونا با بیماری کووید-۱۹ مقابله می‌کند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دوز چهارم واکسن کرونا، سه برابر بیشتر از دوز سوم با بیماری کووید-۱۹ مقابله می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری دوز چهارم واکسن کرونا بر پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، تقریباً ۴۰۰ هزار بزرگسال بالاتر از ۶۰ سال که دوز چهارم واکسن کرونا را دریافت کرده بودند با ۶۰۰ هزار بزرگسال بالای ۶۰ سال که تنها با سه دوز واکسینه شده بودند، مقایسه کردند. محققان در این مطالعه جنسیت، قومیت، تاریخ مواجهه با بیماری و دیگر موارد مرتبط را مورد بررسی قرار دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دوز چهارم واکسن کرونا، محافظت در برابر ابتلاء به بیماری شدید کرونا را تا سه برابر نسبت به دوز سوم بالاتر می‌برد. محققان به این نتیجه رسیدند که تزریق دوزهای تقویت کننده مانند دوزهای سوم یا چهارم می‌تواند میزان تکثیر ویروس را تا حدود ۳۰ درصد کاهش دهد.

بنابراین مقامات بهداشتی عمومی در سراسر جهان از همه بزرگسالان درخواست کرده‌اند دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا را دریافت کنند. بعضی از شرکت‌های تولیدکننده واکسن در حال ساخت واکسن سویه‌های خاص کرونا مانند اومیکرون هستند. با توجه به اینکه لازم است مطالعات بیشتری درمورد میزان تأثیرگذاری دوز چهارم واکسن کرونا صورت بگیرد، توصیه شده است که افراد همچنان اقدامات پیشگیرانه در برابر ویروس کرونا را انجام دهند، از ماسک استفاده کنند، از حضور در محیط‌های شلوغ و بدون تهویه مناسب بپرهیزند و دستان خود را به صورت مرتب بشویند یا ضدعفونی کنند.

کد خبر 552450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.