۴.۷ میلیون تومان، قیمت ساخت هر مترمربع خانه در طرح نهضت ملی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام انتخاب پیمانکاران پروژه‌های نهضت ملی مسکن تا قبل از عید نوروز، گفت: قیمت هر مترمربع ساخت نهضت ملی مسکن چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شد.

به گزارش ایمنا، «علیرضا جعفری» امروز _دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰_ در نشست خبری درباره آخرین وضعیت ساخت نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: با تفاهم با سازندگان، خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن با قیمت چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در هر متر مربع ساخته می‌شود.

وی ادامه‌داد: همچنین انتخاب پیمانکار و سازندگان پروژه‌ها تا پیش از سال ۱۴۰۱ انجام و عملیات شروع ساخت و کلنگ زنی واحدهای نهضت ملی مسکن از فروردین سال ۱۴۰۱ آغاز می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با استفاده از منابع صندوق ملی مسکن و مصالح با قیمت دولتی، هزینه‌های ساخت را برای پیمانکاران کاهش می‌دهیم تا در نهایت قیمت خانه‌های نهضت ملی در توان دهک‌های پایین جامعه باشد و در عین حال سازندگان راضی به مشارکت و حضور در پروژه‌ها شوند.

جعفری اضافه‌کرد: در ساخت خانه‌های نهضت ملی مسکن اولویت با سازندگان داخلی است و از تولید داخلی حمایت می‌کنیم، اما ظرفیت رقابتی را نیز در نظر داریم و بر این اساس از ظرفیت صنعتی سازان در جهان نیز استفاده می‌کنیم و اکنون مذاکراتی در همین زمینه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های صنعتی سازی از چین و ترکیه برای انتقال فناوری و حضور در پروژه‌های نهضت ملی مسکن قطعی شده است و در این طرح حضور دارند.

منبع: ایرنا

کد خبر 552442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.