۴ مصدوم در سقوط یک دستگاه تاور کرین

مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان از امدادرسانی ماموران این سازمان در حادثه سقوط جرثقیل ساختمانی خبر داد.

موسی‌الرضا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص جزئیات حادثه، اظهار کرد: حوالی ظهر امروز یک مورد حادثه سقوط دستگاه تاورکرین (جرثقیل ساختمانی) در انتهای صیاد پانزدهم به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به سرعت تیم‌های عملیاتی از دو ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: محل حادثه یک کارگاه ساختمانی در حال ساخت بود که در آن یک دستگاه جرثقیل ساختمانی مشغول به کار بوده است و به ناگهان دکل دستگاه از قسمت کابین فرمان به همراه بوم دستگاه سقوط می‌کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: بر اثر بروز این حادثه چهار نفر کارگر میانسال شامل یک نفر اپراتور دستگاه تاورکرین، دو نفر کارگر مستقر در محوطه و یک نفر در انبار زیر تاورکرین، مشغول به کار بودند، که همگی مصدوم شدند.

صفری با بیان اینکه مصدومان با تلاش آتش‌‎نشانان و با تجهیزات مخصوص از زیر آوار خارج و تحویل عوامل اورژانس شدند، تاکید کرد: فراتر رفتن از ظرفیت جابجایی دستگاه، توجه نداشتن کافی به ایمنی تاورکرین حین جداسازی قطعات، دید ضعیف و نامناسب اپراتور دستگاه و برخورد دستگاه با کابل‌های فشار قوی می‌تواند منجر به سقوط دستگاه و بروز حوادث ناگوار شود.

وی ادامه داد: ضمناً دستگاه‌های تاورکرین مرتباً باید مورد بازدید قرار بگیرد و از ایمنی کلیه قطعات آن اطمینان حاصل شود.

کد خبر 552311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.