اصفهان در جایگاه دوم آمار تلفات گازگرفتگی کشور/افزایش مصدومیت‌ ناشی از نزاع

سرپرست پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: در ۹ ماهه سال‌جاری ۳۷ نفر در اثر گازگرفتگی فوت کردند که این تعداد سال گذشته ۲۹ نفر بوده است. درحال‌حاضر استان اصفهان پس از تهران در جایگاه دوم آمار تلفات گازگرفتگی کشور قرار دارد و آمار مصدومان نزاع و درگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۴ درصد افزایش یافته است.

منصور فیروزبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص آمار گازگرفتگی ۹ ماهه اول سال جاری، اظهار کرد: فوت ناشی از مسمومیت با گاز CO در سال جاری برابر با ۳۶ نفر بوده که از این تعداد هفت نفر خانم و ۲۹ نفر آقا بوده‌اند. این آمار در ۹ ماهه سال گذشته برابر با ۲۹ نفر بوده و مسمومیت ناشی از گاز CO در سال جاری ۲۴.۱ درصد افزایش داشته است. بیشترین آمار فوت ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن سال جاری مربوط به آبان‌ماه با ۱۱ فوتی بوده است و درحال‌حاضر استان اصفهان پس از تهران در جایگاه دوم آمار تلفات گازگرفتگی کشور قرار دارد.

وی درخصوص آمار فوتی‌های ناشی از برق‌گرفتگی ۹ ماهه اول سال جاری، افزود: طی ۹ ماهه اول سال جاری ۳۷ نفر به دنبال برق‌گرفتگی فوت کردند که از این تعداد ۳۶ نفر آقا و یک نفر خانم بوده‌اند. در مدت مشابه سال گذشته ۲۹ نفر دچار برق‌گرفتگی شدند و در سال جاری آمار برق‌گرفتگی ۲۷.۶ درصد افزایش داشته است.

افزایش تعداد مصدومان و فوت در اثر حوادث کار

سرپرست پزشکی قانونی استان اصفهان ادامه داد: در ۹ ماهه اول سال جاری ۴۳ نفر شامل ۳۶ خانم و هفت آقا در حادثه غرق‌شدگی فوت شدند که این تعداد در ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته ۷۲ نفر شامل ۱۶ خانم و ۵۶ آقا بوده‌اند و نسبت به سال گذشته با کاهش ۴۰.۳ درصدی غرق‌گرفتگی مواجه هستیم. شهریورماه سال جاری با ۱۱ فوتی، بیشترین آمار فوت ناشی از غرق‌شدگی را به خود اختصاص داده و بیشترین آمار با ۲۷ فوتی مربوط به استخرهای کشاورزی است. پس از استخرهای کشاورزی به ترتیب رودخانه‌ها، استخرهای شنا، دریاچه‌های مصنوعی، سد، دریاچه‌های طبیعی، کانال، حوض و حوضچه آمار فوتی‌های غرق‌شدگی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد فوتی ناشی از حوادث کار در سال جاری صد نفر است که در ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته این تعداد برابر ۸۵ نفر بوده و ۱۷.۶ افزایش را به همراه داشته است. بیشترین عامل فوت در حوادث کار مربوط به اصابت جسم سخت و سقوط از بلندی است و در درجه بعدی سوختگی، برق‌گرفتگی و کمبود اکسیژن از علل ایجاد فوت ناشی از حوادث کار است. در سال جاری دو هزار مصدوم ناشی از حوادث کار شامل ۱۵۷ خانم و یک هزار و ۸۴۳ آقا به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش را به همراه داشته است.

وقوع بیشترین تلفات حوادث ترافیکی در جاده‌های برون‌شهری

فیروزبخت با اشاره به تعداد مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی، تصریح کرد: تعداد مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی ۹ ماهه اول سال جاری برابر با ۱۸ هزار و ۸۳۷ نفر شامل پنج هزار و ۸۳۷ خانم و ۱۳ هزار و ۶۴۷ آقا است. این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۴.۱ درصد افزایش روبه‌رو بوده است. فوتی‌های ناشی از حوادث ترافیکی ۹ ماهه اول سال جاری ۸۰۶ نفر شامل ۱۶۷ زن و ۶۳۹ مرد است که در مقایسه با فوت ۷۴۸ نفر در سال گذشته با ۷.۸ درصد افزایش مواجه بوده است. تلفات حوادث ترافیکی عموماً در جاده‌های برون‌شهری اتفاق می‌افتد.

وی اظهار کرد: در ۹ ماهه اول سال جاری آمار مصدومیت نزاع و درگیری‌ها برابر با ۳۲ هزار و ۴۹۹ نفر شامل ۱۱ هزار و ۵۹۴ خانم و ۲۰ هزار و ۹۰۵ آقا بوده است و در مقایسه با سال گذشته با ۴.۴ درصد افزایش نزاع و درگیری مواجه هستیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان درخصوص مسمومیت افراد با قرص برنج، خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه ابتدای سال جاری ۱۸ نفر شامل ۱۴ مرد و چهار زن دچار مسمومیت با قرص برنج شده‌اند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته شش نفر بوده است.

وی افزود: فوتی‌های ناشی از سوختگی در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری، ۱۴۵ نفر شامل ۹۰ آقا و ۵۵ خانم بوده است که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۷ نفر بوده و با افزایش ۱۴.۲ درصدی مواجه شده است.

کد خبر 552188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.