استخراج اتریوم از بیت کوین بیشتر است

نرخ هش شبکه اتریوم از یک پتاهش بیشتر شده است. این عدد برابر با حدود ۱۰۰۰ تراهش بر ثانیه است یعنی نرخ هش شبکه اتریوم از مارس ۲۰۱۶ تاکنون بیش از ۶۶۰۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در سال گذشته، افزایش ارزش اتریوم (ETH) باعث شد عملکرد آن به طرز قابل توجهی بهتر از بیت کوین (BTC) باشد و استخراج در این شبکه جذابیت بیشتری داشته باشد. این اتفاق همچنین باعث افزایش تعداد ماینرهای شبکه و در نتیجه گسترش چشمگیر نرخ هش بلاکچین اتریوم شده است.

به گزارش ایمنا، هنگامی نرخ‌هش یک شبکه بلاکچینی افزایش می‌یابد، به معنای آن است که نودهای بیشتری در شبکه فعال هستند و در نتیجه غیر متمرکزتر می‌شود و این افزایش تعداد نودهایی امنیت کلی شبکه را افزایش می‌دهد. از طرفی اگر نرخ‌هش بسیار پایین باشد، برای شبکه بسیار مضر خواهد بود زیرا تعداد کم نودهای فعال شبکه باعث کاهش سرعت تکمیل تراکنش‌ها و امنیت کمتر می‌شود.

در دسامبر ۲۰۲۱، مشارکت کنندگان شبکه اتریوم بروز رسانی Arrow Glacier را ایجاد کردند که تغییر مکانیزم شبکه به اثبات سهام را به تعویق انداخت. این اقدام به معنای آن است که ماینینگ در شبکه اتریوم، هنوز تا پایان خود فاصله زیادی دارد.

انتقال مکانیزم توافق جمعی از الگوریتم اثبات کار (PoW) به الگوریتم اثبات سهام (PoS) قبل از راه اندازی کامل ETH۲ (که به آن مرحله ادغام یا The Merge می‌گویند) لازم است. بعد از انتقال مکانیزم به اثبات سهام، اتریوم دیگر قابل استخراج نخواهد بود، بلکه به جای آن تراکنش‌ها با استیکینگ در نودهای ویژه تأیید خواهند شد.

کد خبر 552023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.