برخورد قانونی با پیمانکار متخلف در اهواز

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: از شهرداری می‌خواهیم با پیمانکاری که با کوتاهی، سلامت و بهداشت مردم را به خطر انداخته است برخورد قانونی لازم را انجام دهد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شورای اسلامی شهر اهواز، سیاوش محمودی در خصوص اعتصاب برخی کارگران رفت‌وروب شهرداری به خصوص در منطقه شش، اظهار کرد: اعتصابات کارگران شهرداری که در این منطقه و دیگر مناطق ایجاد شده است، شاید ذهنیتی برای مردم به وجود بیاورد که شهرداری حق و حقوق کارگران را پرداخت نکرده است؛ لازم است در این خصوص شفاف‌سازی شود که حقوق این کارگران به‌روز است.

وی افزود: شورای اسلامی شهر و دستگاه‌های نظارتی پرداخت حقوق کارگران را بررسی کرده‌اند، کارگران مطالبه‌ای بابت حقوق ندارند و بارها به شهرداری تاکید شده که حقوق کارگران هر ماه زودتر از حقوق نیروهای کارمندی پرداخت شود و این کارگران حقوق خود را سوم ماه جاری دریافت کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز تاکید کرد: شهرداری در خصوص برخی از مطالبات مطرح شده موجود از سنوات قبل نیز اعلام آمادگی کرده است که در صورت پیگیری از طریق اداره کار و تشکیل پرونده و مقرر شدن مقدار هر مطالبه فوراً آن را پرداخت می‌کند، اما در حال حاضر هیچ‌گونه مطالبه‌ای که برای شهرداری امکان پرداخت قانونی آن وجود داشته باشد وجود ندارد.

وی ادامه داد: دریافت سنوات سال‌های گذشته از دیگر مطالبه این کارگران بوده که مورد پذیرش قرار گرفت و در شورای اسلامی شهر اهواز مصوبه‌ای برای آن به تصویب رسید.

محمودی تصریح کرد: احتمال می‌دهیم مسائل دیگری پشت این قضایا باشد، لذا از شهرداری به خصوص منطقه شش می‌خواهیم با پیمانکاری که کوتاهی کرده است و سلامت مردم را به خطر انداخته و بارها نیز تکرار شده است برخورد قانونی لازم را انجام دهد و در صورت نیاز نسبت به فسخ این قرارداد اقدام کند.

وی با اشاره به تهدید و تحت فشار قرار گرفتن برخی از کارگران از سوی برخی افراد، اضافه کرد: عده‌ای قلیل در بین کارگران وجود دارند که با تحریک افراد سعی بر برهم زدن نظم شهر و امنیت روانی و شغلی حاکم بر کار را دارند که انتظار داریم کارگران به این افراد و برخی پیمانکارانی که به فکر منافع شخصی خود هستند، توجه نداشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به راهکار قانونی مسئله مطالبات کارگران، گفت: کارگرانی که این مطالبات را دارند باید با مراجعه به اداره کار و طرح شکایت، حکم قانونی بگیرند تا شهرداری نیز نسبت به پرداخت آن اقدام کند، در این دوره از شورا امور بر اساس ضوابط و مقررات دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد: انتظار داریم شهرداری نیز در قراردادهای رفت‌وروب و مناقصات جدیدی که برگزاری می‌کند نظارت‌ها را جدی بگیرد تا شاهد این‌گونه حرکت‌ها و به خطر افتادن بهداشت و سلامت مردم نباشیم.

کد خبر 552017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.