آمار مرگ‌ومیر بر اثر کرونا اومیکرون بالا می‌رود

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: بیشتر موارد ابتلا به اومیکرون، خفیف یا بدون علامت است؛ اما تعداد مرگ و میر به دلیل افزایش زیاد آمار مبتلایان افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در یک برنامه زنده تلویزیونی، اظهار کرد: درصد مرگ و میر اومیکرون نسبت به دلتا بسیار پایین‌تر است.

وی ادامه داد: بیشتر موارد ابتلاء به اومیکرون خفیف یا بدون علامت است؛ اما تعداد مرگ و میر به دلیل افزایش زیاد آمار مبتلایان افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری افزود: اومیکرون نیز دستگاه تنفسی را درگیر می‌کند اما بیش از بخش تحتانی، بخش فوقانی را درگیر می‌سازد.

وی تصریح کرد: اومیکرون نای، گلو و قسمت‌های بالایی را بیشتر درگیر می‌کند و بیشتر علائم آن شبیه سرماخوردگی است اما در مواردی ممکن است شدید شود.

طبرسی با اشاره به افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، گفت: افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند با یک تب هم حال عمومی‌شان به هم می‌ریزد و باید بستری شوند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با تاکید بر اینکه نباید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی ساده‌انگاری شود، گفت: ممکن است برای یک نفر با یک سرماخوردگی ساده اتفاقی نیفتد اما برای دیگری سهل‌انگاری عواقب خوبی در پی نداشته باشد.

منبع: همشهری آنلاین

کد خبر 552003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.