۱۲ نجات‌یافته در ۲۲ ماموریت امداد و نجات کوهستانی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته ۲۲ مأموریت امداد و نجات در کوهستان، حوادث جاده‌ای، صنعتی و کارگاهی و نیز کمک به گرفتارشدگان در برف و کولاک در سطح استان انجام شد که در جریان این تعداد عملیات‌، ۱۲ نفر نجات یافتند.

داریوش کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درخصوص وضعیت امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر اصفهان در شرایط جوی ۴۸ ساعت گذشته، اظهار کرد: در جنوب اصفهان و محورهای شهرستان سمیرم به شهرضا، سمیرم به یاسوج و راه‌های فرعی و مسیر پادنا بیشترین مناطقی بوده که نیروهای امدادرسانی درگیر امدادرسانی شدند و در این محدوده، تعدادی از مسافران درگیر حوادث جوی اسکان داده شدند.

افزایش حجم مسافران در محورهای غربی استان

وی اضافه کرد: در محورهای غرب استان به خصوص جاده دامنه به داران به دلیل کاهش دمای هوا و افزایش بارندگی و یخ‌زدگی جاده‌ها، شاهد افزایش تردد همشهریان در این محورها بودیم و در دو روز گذشته با همکاری نیروهای هلال‌احمر و پلیس راه و راهداری، خدمات لازم به حادثه دیدگان صورت گرفت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان تصریح کرد: در دو روز گذشته حوادث جاده‌ای افزایش چشمگیری نداشته است و در حال حاضر ۴۱ پایگاه امداد و نجات و یک تیم واکنش سریع به صورت شبانه‌روزی فعال هستند و یک تیم امداد هوایی برای پشتیبانی و قریب به دو هزار و ۸۵۰ نجاتگر درجه‌بندی شده در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

کریمی اظهار کرد: در ۴۸ ساعت گذشته ۲۲ مأموریت امداد و نجات در کوهستان، حوادث جاده‌ای، صنعتی و کارگاهی و نیز کمک به گرفتارشدگان در برف و کولاک در سطح استان انجام شد که در جریان این تعداد عملیات ۱۲ نفر نجات یافتند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد هشت نفر با تلاش نجاتگران به مراکز درمانی منتقل شدند و چهار نفر نیز به صورت سرپایی، خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کردند.

لزوم خودداری از مسافرت در جاده‌های برفی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان اظهار کرد: در دو روز گذشته پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای شهرستان‌های فریدن، خوانسار و سمیرم با آماه‌باش کامل و با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به امدادرسانی و رهاسازی خودروهای گرفتار در برف و کولاک و نیز رهاسازی سرنشینان خودروهای حادثه دیده اقدام کردند.

کریمی تصریح کرد: برای امدادرسانی به این حوادث، ۷۴ نیروی عملیاتی در قالب ۲۶ تیم امدادی، عملیات امداد و نجات را با به‌کارگیری ۲۱ دستگاه آمبولانس انجام دادند.

وی در توصیه به شهروندان گفت: همشهریان در فصل زمستان از مسافرت‌های غیرضرور خودداری کنند و اگر مجبور به تردد بودند همراه داشتن زنجیر چرخ، وسایل گرمایشی، معاینه فنی خودرو و داشتن سوخت به اندازه کافی را مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 552000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.