۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
رشد ۱.۷۴ درصدی بیت کوین

بیت کوین پس از واکنش به سطح حمایتی ۳۵ هزار دلار به سمت اعداد بالاتر حرکت کرد و اکنون در محدوده قیمتی ۳۷ هزار دلار توقف کرده و پیش بینی می‌شود تا سطح ۴۰ هزار دلار حرکت کند، شاخص ترس و طمع بیانگر کاهش ترس و افزایش طمع در بازار است که میتواند یک موج صعودی کوچکی را تشکیل دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۳۷ هزار ۷۱۸ دلار.
  • ETH اتریوم ۲ هزار و ۵۴۱ دلار.
  • BNB بایننس‌کوین ۳۹۰ دلار ۹۳ سنت.
  • ADA کاردانو ۱ دلار ۶ سنت.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۴ سنت.
  • XRP ریپل ۶۱ سنت.
  • DOT پولکادات ۱۸ دلار ۶۱ سنت.
  • SOL سولنا ۹۵ دلار ۷۸ سنت.
  • Avalanche اولانچ ۶۸ دلار ۶۹ سنت.
  • Tera ترا ۵۱ دلار ۸۵ سنت.

۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار

رشد ۱.۷۴ درصدی بیت کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین

رشد ۱.۷۴ درصدی بیت کوین

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

ارزش بازار رمزارزها: ۱۷۲۰ میلیارد دلار

رشد ۱.۷۴ درصدی بیت کوین

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۲۴ واحد.

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

رشد ۱.۷۴ درصدی بیت کوین

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار است و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ است که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آن‌ها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

رشد ۱.۷۴ درصدی بیت کوین

دامیننس ۴ رمزارز بیت کوین، اتریوم، ریپل، لایت کوین، بیت کوین کش، ایاس

رشد ۱.۷۴ درصدی بیت کوین

  • دامیننس بیت کوین: ۴۱.۵۵ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۷.۶۷ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۷۰ درصد
  • دامیننس لایت کوین: ۰.۴۴ درصد
  • دامیننس بیت کوین کش: ۰.۳۳ درصد
  • دامیننس ایاس: ۰.۱۳ درصد

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیلگران در حال حاضر از آن برای تصمیم‌گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

اخبار بازار رمزارزها

گوگل کارشناس بلاک چین استخدام می‌کند

گوگل کلود (Google Cloud) روز پنجشنبه در یک پست وبلاگی نوشت: این شرکت تیمی از کارشناسان بلاک چین را برای سرمایه گذاری در حرکت به سمت برنامه‌های غیرمتمرکز وب ۳ استخدام می‌کند.

در حالی که غول‌های فناوری و ابری مانند گوگل و آمازون نشان دهنده اوج تمرکز وب ۲ هستند، گوگل فرصت ارائه شده توسط فناوری‌های جدیدتر بلاک چین غیرمتمرکز را می‌بیند. CNBC اولین شبکه ای بود که در مورد این استخدام نوشت.
رئیس استراتژیِ گروه جدید ریچ ویدمن است که قبلاً در بخش حقوقی گوگل به عنوان مشاور محصول کار می‌کرد. ویدمن روز پنجشنبه در توییتی در مورد اقدام خود نوشت.

رشد ۱.۷۴ درصدی بیت کوین

سرویس ابری گوگل در حال حاضر ابزارهایی را ارائه می‌دهد که توسعه دهندگان می‌توانند از آنها برای ایجاد شبکه‌های بلاک چین استفاده کنند و همچنین شرکت‌های بلاک چین مانند Dapper Labs، Hedera، Thera Labs و چندین صرافی رمزنگاری را به عنوان مشتری در نظر می‌گیرد. و Google Cloud همچنین با Polygon یکپارچه شد تا به توسعه دهندگان این امکان را بدهد که به راحتی داده‌های زنجیره‌ای را روی بلاک چین تجزیه و تحلیل کنند.

از جمله خدماتی که Google Cloud قصد ارائه آن را دارد، ارائه میزبانی اختصاصی نود به توسعه‌دهندگان، مشارکت در اعتبارسنجی نود و حاکمیت زنجیره‌ای با شرکا، و کمک به توسعه‌دهندگان و کاربران در میزبانی نودهای خود در چیزی است که ادعا می‌کند پاک‌ترین سرویس ابری صنعت است.

گوگل از اظهار نظر در مورد تعداد اعضای تیم جدید خودداری کرد

آمازون AWS، پیشرو در فضای محاسبات ابری، در فناوری بلاک چین، به ویژه در رابطه با برنامه‌های مالی و پرداخت، فعال شده است. و استارت‌آپ زیرساختی Alchemy که به دنبال تبدیل شدن به AWS دنیای بلاک چین است، اخیراً ۲۵۰ میلیون دلار در دور سری C به رهبری Andreessen Horowitz (a۱۶z) جمع‌آوری کرد که ارزش شرکت را به ۳.۵ میلیارد دلار رساند.

صرافی رمزارز Coinbase پیوندی به پست وبلاگ و جزئیات مربوط به خدماتی را که Google Cloud برای ارائه معاملات، دسترسی به داده‌ها و استیکینگ برنامه‌ریزی می‌کند – با استفاده از iAnterfaces برنامه‌نویسی Coinbase Cloud (API) و زیرساخت بلاک چین اضافه کرد.

محدودیت ایجاد NFT در اوپن‌سی حذف شد

از زمان ایجاد اوپن‌سی (OpenSea)، برترین بازار توکن‌های غیرمثلی (NFT) در جهان، کاربران آن با استفاده از قراردادهای هوشمند درون این پلتفرم، به‌طور نامحدود NFTهای خود را ایجاد می‌کردند. چندی پیش این پلتفرم با ایجاد یک محدودیت جدید، اعلام کرد که هر کاربر می‌تواند پنج مجموعه NFT داشته باشد و در هر کدام ۵۰ توکن غیرمثلی ایجاد کند. هدف اوپن‌سی این بود که جلوی سرقت‌های ادبی و انتشار هرزنامه‌ها را بگیرد اما وقتی که با اعتراض شدید کاربران خود مواجه شد، از آنها عذرخواهی کرد و این محدودیت را برداشت.

نیویورک تایمز ارزهای دیجیتال را نوعی «وام درجه دو» توصیف کرد

پل کراگمن (Paul Krugman)، اقتصاددان برنده جایزه نوبل و نویسنده مقالات مالی روزنامه نیویورک تایمز، ارزهای دیجیتال را مشابه وام‌های درجه دو توصیف کرد. وام‌های درجه دو نوعی از وام‌دهی بانک‌ها به وام‌گیرندگانی است که اعتبار پایینی دارند و تقریباً برای بانک دارای ریسک به حساب می‌آیند. کراگمن گفت: «مانند بحران وام‌دهی آمریکا در سال ۲۰۰۸، دارندگان ارزهای دیجیتال نیز باید مراقب سرمایه‌گذاری خود باشند». او با اشاره به سقوط ۵۰ درصدی ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در اواخر ۲۰۲۱ افزود سرمایه‌گذاران بدون دانش این بازار هستند که بیشترین ضرر را خواهند کرد. در طول سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸، وام‌گیرندگان آمریکایی توانایی بازپرداخت بدهی خود را نداشتند و این بحران حتی بر بازارهای مالی دیگر کشورها نیز تأثیر شدید گذاشت.

متخصصان معتقدند که امسال قیمت بیت کوین به ۹۴ هزار دلار می‌رسد

۳۳ متخصصِ وب سایت فایندر (Finder)، پربازدیدترین وب‌سایت مقایسه‌ای استرالیا، پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت بیت کوین امسال به اوج ۹۴,۰۰۰ دلار می‌رسد و سپس در قیمت ۷۶,۰۰۰ دلار سال ۲۰۲۲ را به پایان می‌رساند. علاوه بر این، آنها انتظار دارند که قیمت این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۵ به ۱۹۲,۸۰۰ دلار و در سال ۲۰۳۰ به ۴۰۶,۴۰۰ دلار برسد. این متخصصان در ماه اکتبر (مهر) قیمت‌های بیشتری را برای بیت کوین پیش‌بینی کرده بودند اما نگرانی‌هایی که در زمینه افزایش احتمالی نرخ بهره بانکی آمریکا به‌وجود آمده، آنها را محافظه‌کارتر کرده است.

هشدار فیچ ریتینگز درباره ممنوع‌شدن ارزهای دیجیتال در روسیه

آژانس اعتبارسنجی فیچ ریتینگز (Fitch Ratings)، روز جمعه مقاله‌ای درباره ممنوعیت پیشنهادی روسیه برای ارزهای دیجیتال منتشر کرد. این گزارش با موضع بانک مرکزی روسیه موافق بود و گفت این ممنوعیت قرار گرفتن سیستم مالی روسیه در معرض خطرات را محدود می‌کند، اما همچنین هشدار داد که چنین پیشنهادی می‌تواند مانع از انتشار فناوری‌هایی شود که می‌توانند بهره‌وری را بهبود بخشند. فیچ ریتینگز افزود با فرض ممنوع‌شدن ارزهای دیجیتال در روسیه، ورود فناوری‌هایی که برای سرعت و امنیت پرداخت‌ها حیاتی هستند نیز به این کشور محدود می‌شوند. این امر می‌تواند در درازمدت، بخش عملیاتی بانک‌های روسیه را نسبت به همتایان خود تضعیف کند.

نهنگ‌های کاردانو به‌رغم افت ۳۴ درصدی مشغول خرید هستند

در شرایطی که بهای کاردانو طی ۱۰ روز گذشته دچار افت ۳۴ درصدی شده است، نهنگ‌های این ارز دیجیتال اموال خود را تقریباً ۱۱۰ درصد افزایش داده‌اند. تعداد توکن‌های این هولدرهای بزرگ در این مدت از ۴۵ میلیون واحد به بیش از ۹۵ میلیون واحد رسیده است. با وجود این، بخش عمده مالکان کاردانو در ضرر هستند و فقط ۹ درصد از آنها توکن‌های خود را پایین‌تر از قیمت‌های کنونی خریده‎‌اند. گفتنی است قیمت هر واحد کاردانو در حال حاضر حدود ۱.۰۵ دلار است.

استروسواپ اکوسیستم چندزنجیره‌ای دیفای را معرفی می‌کند

استروسواپ، صرافی جدید ارز دیجیتال غیرمتمرکز، آماده راه‌اندازی در بلاک چین کاردانو است. طبق اعلام رسمی، عملیات شبکه اصلی آن به‌تازگی آغازشده است. آغازگر در این پلتفرم به ازای پوشش ۱۰۰ درصد هزینه کارمزد، پاداش VLX دریافت می‌کند. دارایی اصلی آن، ASTRO، بعد از عرضه اولیه در لانچ پد آداپد (ADAPad) ۲۰۰ برابر شد و در حال حاضر در صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز در دسترس است. پلتفرم استروسواپ، که در ابتدا در ولاس (VLX) راه‌اندازی شده بود، در کاردانو گسترش‌یافته و در آینده زیرساخت خود را در سولانا مستقر خواهد کرد.

یکی از نمایندگان پارلمان بلژیک حقوق خود را به بیت کوین تبدیل کرد

کریستوف دی بوکلیر (Christophe De Beukelaer)، نماینده پارلمان بروکسل، اولین سیاستمدار اروپایی است که حقوق خود را به بیت کوین دریافت می‌کند. بر اساس گزارش منتشرشده حقوق ماهیانه این نماینده، که معادل ۵٬۵۰۰ یورو است، با استفاده از پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال بیت‌فوریو (Bit۴You) به بیت کوین تبدیل می‌شود. بوکلیر امیدوار است حرکت او الهام‌بخش دیگر سیاستمداران باشد تا بروکسل و بلژیک نیز نقشی مؤثر در صنعت ارزهای دیجیتال داشته باشند.

رشد سهام اپل بعد از افشای سرمایه‌گذاری مدیرعامل این شرکت در متاورس

تیم کوک (Time Cook)، مدیرعامل شرکت اپل، به سرمایه‌گذاران گفته‌است که برنامه‌های متاورس (Metaverse)، پتانسیل بالایی دارند و شرکت او در حال سرمایه‌گذاری برای توسعه واقعیت افزوده (AR) در محصولات خود است.
بهای سهام اپل بعد از اظهارات تیم کوک با رشدی هشت درصدی به ۱۶۷.۸ دلار رسید. علاقه‌مندی اپل به متاورس بخشی از اظهارات مدیرعامل این شرکت بود و ممکن است اشاره او به برنامه‌های دیگر این شرکت نیز در این رشد قیمتی بی تأثیر نباشد.

شرکت پراپی NFT هایی با پشتوانه املاک و مستغلات عرضه می‌کند

شرکت بلاک چینی پراپی (Propy) اعلام کرده است که در روزهای آینده از اولین NFTهای با پشتوانه املاک و مستغلات در ایالات‌متحده رونمایی می‌کند. این شرکت در هشتم فوریه (۱۹ بهمن) دو خانه مسکونی در فلوریدا را در قالب NFT عرضه خواهد کرد. گفتنی است شرکت پراپی سال گذشته برای اولین بار یک آپارتمان را در شهر کیف، پایتخت اوکراین، به‌عنوان یک NFT با پشتوانه املاک و مستغلات به حراج گذاشت.

اتصال NFT به تصویر پروفایل کاربران در شبکه اجتماعی ردیت

شبکه اجتماعی ردیت در حال آزمایش قابلیتی است که به کاربرانش اجازه می‌دهد تا توکن‌های غیرمثلی (NFT) را به تصویر پروفایل خود متصل کنند. این خبر را نیما اوجی، پژوهشگر حوزه اپلیکیشن‌، برای اولین‌بار در توئیتر منتشر کرده است. شرکت ردیت ضمن تأیید خبر اعلام کرده که این آزمایش در مراحل اولیه قرار دارد و هنوز تصمیمی برای در دسترس قرار دادن این قابلیت برای کاربران عمومی این شبکه اجتماعی گرفته نشده است.

نقشه بازار رمز ارزها

رشد ۱.۷۴ درصدی بیت کوین

کد خبر 551983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.