تقویت امنیت پایدار انرژی در شمال شرق کشور

مجری طرح توسعه مخزن شوریجه گفت: طرح توسعه ذخیره‌سازی گاز در میدان شوریجه، یکی از پروژه‌های مهم صنعت نفت کشور برای افزایش امنیت پایدار انرژی در شمال شرق کشور به شمار می‌آید.

به گزارش ایمنا و به نقل از شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، «سعید رجب‌زاده» در جلسه آغازین پروژه توسعه این مخزن که به میزبانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و با حضور نمایندگان شرکت‌های پیمانکار و شرکت‌های مشاور برگزار شد، در بیان اهمیت اجرای این پروژه اظهار کرد: با اجرای این پروژه، انجام عملیات ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه در ماه‌های گرم سال میسر خواهد شد تا بتوانیم در مواقع مورد نیاز و ماه‌های سرد، از این مخزن برداشت کرده و کمبود گاز در موعد اوج مصرف را جبران کنیم.

وی، نتایج حاصل از جلسه آغازین پروژه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این جلسه راهکارهای مؤثری برای انجام هم‌افزایی بیشتر بین دست‌اندرکاران پروژه مورد توافق قرار گرفت تا پروژه با سرعت قابل قبول پیشرفت کند و دستیابی به اهداف مورد نظر محقق شود.

مجری طرح توسعه مخزن شوریجه افزود: پیمانکار ساخت جاده و راه و ساختمان به‌زودی عملیات مرتبط را آغاز می‌کند و در ابتدای سال آینده نیز با استقرار دکل‌های حفاری، شاهد آغاز عملیات حفاری چاه‌ها خواهیم بود.

کد خبر 551972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.