۶ وزیر به بهارستان می‌روند

وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، صمت، ارتباطات، راه و شهرسازی، نیرو و آموزش و پرورش در هفته جاری با حضور در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی به سوالات نمایندگان مردم پاسخ می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی در هفته جاری از روز شنبه _نهم بهمن‌ماه_ تا چهارشنبه _۱۴ بهمن‌ماه_ جلسات تخصصی خود را برای بررسی طرح‌ها و لوایح با حضور برخی از وزرای دولت و مسئولان دستگاه‌های مرتبط برگزار خواهند کرد.

حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در کمیسیون فرهنگی برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سه‌شنبه _۱۲ بهمن‌ماه_ برای پاسخگویی به سوالات برخی نمایندگان در کمیسیون فرهنگی مجلس حضور می‌یابد.

کمیسیون فرهنگی مجلس این هفته روزهای شنبه، یکشنبه و سه‌شنبه تشکیل جلسه خواهد داد. در روز شنبه، کمیته برنامه، بودجه و اصلاح ساختار پیگیری مصوبات جلسه کمیسیون با رئیس سازمان برنامه و بودجه را بر عهده دارد. و در روز یکشنبه، کمیته تربیت‌بدنی و جوانان نشستی با رؤسای فدراسیون‌های، دومیدانی، هندبال، قایقرانی، ووشو و شطرنج در خصوص بررسی عملکرد و برنامه‌های آنها دارد.

بررسی موضوع مهریه در دستور کار کمیسیون قضائی مجلس

کمیسیون قضائی مجلس در روز شنبه، بررسی لایحه قضازدایی و حذف برخی عناوین مجرمانه از قوانین در کمیته حقوق جزا و جرم‌شناسی و ادامه بررسی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول (اعاده شده از شورای نگهبان) را بررسی می‌کند و در روز یکشنبه، ادامه بررسی طرح ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی را در دستور کار خود دارد.

همچنین نمایندگان در روز دوشنبه، طرح تشکیل سازمان نظام داوری جمهوری اسلامی ایران در کمیته حقوق عمومی و بین‌الملل و ادامه طرح یک‌فوریتی و حمایت مالی از افشاگران فساد در کمیته حقوق جزا و جرم‌شناسی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

بررسی تحولات یمن در کمیسیون امنیت ملی

برنامه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای هفته جاری از روزهای یکشنبه تا چهارشنبه به این شرح است:

در روز یکشنبه، ادامه بررسی طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل و بررسی آخرین اخبار و تحولات کشورهای سوریه و یمن با حضور مسئولان ذی‌ربط در کمیته روابط خارجی در دستور کار این کمیسیون قرار دارد و در روز سه‌شنبه استماع گزارش رئیس پلیس امنیت اقتصادی و ارائه گزارش کمیته روابط خارجی در خصوص بررسی آخرین اخبار و تحولات کشور یمن بررسی می‌شود.

بررسی طرح افزایش زمان تذکرات در مجلس در کمیسیون آیین‌نامه داخلی

کمیسیون آئین‌نامه داخلی در روز سه‌شنبه، رسیدگی به طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۲۰۶ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را در دستور کار خود دارد و روز چهارشنبه، ادامه رسیدگی به طرح اصلاح ماده ۸۲ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را بررسی می‌کند.

افزایش تعداد نمایندگان و حوزه‌های انتخابیه در دستور کار کمیسیون امور داخلی کشور

برنامه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی برای هفته جاری از روزهای شنبه تا چهارشنبه خواهد بود. روز شنبه، تشکیل کارگروه بررسی طرح‌های اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور کارشناس بررسی می‌شود و روز یکشنبه، اعضای هیأت رئیسه تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری دولت یازدهم و دوازدهم در اجرای ماده ۲۱۲ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس تعیین می‌شوند. بررسی طرح نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی‌ها با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ها، وزارت کشور و دستگاه‌های امنیتی از دیگر برنامه‌های این کمیسیون خواهد بود.

بررسی عملکرد راهکارهای اجرایی سازمان ثبت احوال کشور در صدور کارت ملی با حضور کارشناسان، بررسی طرح‌های اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بررسی امنیت داخلی با موضوع گزارش دستگاه‌های انتظامی و امنیتی از سلاح‌های غیرمجاز در کشور در دستور کار روز دوشنبه این کمیسیون خواهد بود. همچنین روز سه‌شنبه، جمع‌بندی نهایی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران بررسی می‌شود.

وزیر نیرو به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس می‌رود

کمیسیون اصل ۹۰ در روز دوشنبه با حضور علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو بحران آب در کشور را بررسی می‌کند و نشست مشترکی با حضور مسئولان وزارت کشور، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، نیرو، سازمان بازرسی کل کشور و سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص نحوه اجرای قوانین و مقررات عدم استفاده از فاضلاب در کشت محصولات خوراکی را در دستور کار خود دارد.

حضور وزیر صمت در کمیسیون اقتصادی

نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه برگزار می‌شود. در روز یکشنبه از رئیس سازمان بازرسی کل کشور برای ارائه گزارش اقدامات و برنامه‌های نظارتی این سازمان در خصوص مسائل اقتصادی کشور دعوت شده است. همچنین رئیس مجتمع قضائی رسیدگی به دعاوی تجاری برای استماع گزارش اهداف و برنامه‌های این مجتمع جهت تسهیل در موضوع دعاوی تجاری کشور در جلسه کمیسیون اقتصادی حاضر می‌شود.

همچنین در روز دوشنبه نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی با رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و معاونان ایشان به منظور بررسی آخرین اقدامات سازمان در خصوص برگزار می‌شود و دعوت از سید رضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور بررسی سوالات شش نماینده در دستور کار روز سه‌شنبه کمیسیون اقتصادی خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش برای پاسخگویی به سوال نمایندگان به کمیسیون آموزش می‌رود

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه تشکیل جلسه می‌دهد در روز یکشنبه بررسی و طرح پذیرش بدون کنکور دانشجوی ایرانی فارغ‌التحصیل به مدارس خارجی و ایرانی خارج از کشور و بررسی طرح برگزاری آموزش و ارتقای مهارت‌های حکمرانی و تربیت حکمرانان آینده کشور را در دستور کار خود دارد.

همچنین روز دوشنبه یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش جهت پاسخگویی به سوالات ۹ نماینده در کمیسیون آموزش حضور می‌یابد و این کمیسیون در روز سه‌شنبه هم ادامه ایرادات شورای نگهبان در خصوص لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان را با حضور نمایندگان شورا و مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط بررسی می‌کنند.

کمیسیون صنایع و معادن میزبان وزیر ارتباطات خواهد بود

اعضای کمیسیون صنایع و معادن در روز دوشنبه میزبان عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهند بود تا وی به سوالات ۱۰ نفر از نمایندگان پاسخ دهد. همچنین ادامه بررسی طرح اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار با رویکرد توسعه، تولید و نظارت بر کالاهای پایه‌ای با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، نمایندگان مرکز پژوهش‌ها و بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایمیدرو، دستور کار روز سه‌شنبه این کمیسیون خواهد بود.

وزیران راه و شهرسازی و نیرو میهمان کمیسیون عمران خواهند بود

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی برای پاسخ به سوالات ۱۵ نماینده روز دوشنبه، در کمیسیون عمران مجلس حضور می‌یابد و علی‌اکبر محرابیان هم در روز سه‌شنبه برای پاسخگویی به سوالات ۶ نفر از نمایندگان میهمان کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

ادامه رسیدگی به طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، بررسی کلیات طرح اصلاح ماده ۱۰۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ادامه رسیدگی به طرح انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه‌های کاری این کمیسیون در روز یکشنبه خواهد بود.

کد خبر 551969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.