الکترونیکی‌شدن صدور مجوزهای ساخت‌وساز در ساری

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ساری گفت: به‌زودی مجوزهای ساخت‌وساز در شهرداری ساری به‌ صورت الکترونیکی صادر خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری ساری، علی‌اصغر اباذری درخصوص پروژه الکترونیکی شدن صدور مجوزهای ساخت‌وساز، اظهار کرد: در راستای هوشمندسازی خدمات و امور اداری شهرداری، از مهم‌ترین اقدامات مرتبط با شهروندان، موضوع صدور مجوزهای ساخت‌وساز اعم از پروانه و پایان کار است که شامل مراحل مختلف و استعلامات متعدد می‌شود.

وی با بیان اینکه شفافیت و نظارت به‌هنگام و جز به جز مسئولان ناظر بر پرونده‌ها یکی از مزایای این پروژه است، خاطرنشان کرد: با افتتاح این پروژه از سال آینده، شهروندان متقاضی صدور پروانه ساخت می‌توانند با ورود به سامانه مزبور و دریافت نام کاربری و رمز، مشخصات ملک خود را وارد کنند تا پس از بررسی کارشناسان، شرایط و ضوابط ساخت در ملک مورد نظر به صورت سیستمی به شهروندان اعلام شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ساری خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند در گام‌های بعدی و برای تهیه و تأیید نقشه و انتخاب افراد واجد شرایط از دفاتر نظام مهندسی نیز از طریق همین سامانه اقدام کنند و سپس در مراحل بعدی باز هم به‌صورت الکترونیکی مدارک مورد نیاز را ارسال کرده و منتظر گام‌های بعدی صدور مجوز باشند.

وی با بیان اینکه طی هماهنگی به عمل آمده با معاونت شهرسازی، پروژه الکترونیکی‌سازی در این بخش، توسط کارشناسان سازمان فاوا اجرا شده و به بهره‌برداری خواهد رسید، تصریح کرد: کلیه مراحل مربوط به پرداخت نیز از این سامانه انجام خواهد شد و پرونده‌های مشمول ماده ۱۰۰ و دیگر نواقص، از این طریق پیگیری می‌شود.

اباذری گفت: همچنان که الکترونیکی‌سازی خدمات، موجب سهولت امور برای شهروندان خواهد شد، آشکار بودن فعل و انفعالات صدور مجوزها، باعث جلب و افزایش اعتماد طرفین و جلوگیری از تخلف می‌شود.

کد خبر 551966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.