اهمیت دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا برای افراد بالای ۵۰ سال

آژانس امنیت بهداشت بریتانیا (UKHSA) اعلام کرده است که دوزهای تقویت‌کننده واکسن کرونا خطر مرگ و میر ناشی از کرونای اومیکرون را در میان افراد بالای ۵۰ سال، تا ۹۵ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افزایش قابل توجه تعداد مبتلایان به گونه اومیکرون ویروس کرونا در سراسر دنیا باعث شده است موضوع دریافت دوز تقویت کننده واکسن کرونا بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد. با وجود اینکه میزان انتقال‌پذیری گونه اومیکرون بسیار بالا است، اما نسبت به گونه دلتا باعث بروز علائم خفیف‌تر می‌شود. افزایش تعداد مبتلایان به این گونه جدید باعث می‌شود سیستم بهداشت و درمان تحت فشار قرار بگیرد و متعاقباً میزان مرگ و میر افزایش پیدا کند.

آژانس امنیت بهداشت بریتانیا (UKHSA) اعلام کرده است که مصونیت در برابر مرگ و میر ناشی از گونه اومیکرون در میان افراد بالای ۵۰ سال تقریباً ۶ ماه پس از تزریق دوز دوم حدوداً ۵۰ درصد بود، اما نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که این میزان پس از دریافت دوز تقویت کننده واکسن کرونا به ۹۵ درصد افزایش یافته است.

به گفته محققان، شواهد ارائه شده نشان می‌دهد که واکسن کرونا از همه افراد در برابر تأثیرات بیماری کووید -۱۹ به میزان قابل توجهی محافظت می‌کند، دوزهای تقویت کننده واکسن کرونا نیز سطح بالایی از مصونیت را در برابر خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از گونه اومیکرون در میان آسیب‌پذیرترین افراد جامعه ایجاد می‌کند.

کد خبر 551942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.