بازدید جمعی از نمایندگان تهران از شهرستان اسلامشهر

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، مصوبات بازدید جمعی از نمایندگان مجلس به همراه نیکزاد، نایب رئیس مجلس از شهرستان اسلامشهر را تشریح کرد.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بازدید میدانی یک روزه تعدادی از اعضای مجمع نمایندگان تهران به همراه علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به شهرستان اسلامشهر، اظهار کرد: این بازدید به درخواست و میزبانی مجمع نمایندگان استان تهران انجام شد تا روند پروژه‌های عمرانی، خدماتی و بهداشتی این منطقه مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: بر این اساس ابتدا آئین آغاز عملیات اجرایی ایستگاه متروی میدان نماز اسلامشهر با حضور نایب رئیس مجلس و سایر نمایندگان و مسئولان اجرایی برگزار شد تا روند توسعه حمل‌ونقل ریلی اسلامشهر با جمعیت ۷۰۰ هزار نفری سرعت یابد؛ همچنین از پروژه مسکن مهر این منطقه نیز بازدید شد تا مشکلات مربوط به زیرساخت‌ها و دیگر کاستی‌ها با همراهی دستگاه‌های اجرایی برطرف شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازدید از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر نیز از دیگر برنامه‌های این سفر نظارتی بود؛ متأسفانه احداث این بیمارستان طی ۱۳ سال گذشته هنوز به اتمام و بهره‌برداری نرسیده که امیدواریم با تصمیمات اتخاذ شده این امر سرعت یابد. همچنین از بندر خشک آپرین نیز بازدید به عمل آمد تا در آینده‌ای نزدیک شاهد رونق اقتصادی در جنوب غربی استان تهران باشیم.

خضریان در خصوص مصوبات این بازدید میدانی از شهرستان اسلامشهر، افزود: شب گذشته جلسه‌ای با حضور من و آقایان نیکزاد و شریفیان به همراه استاندار تهران، فرماندار و شهردار اسلامشهر و دیگر مدیران اجرایی برگزار و مقرر شد با نظر استاندار تهران، مصارف صنعت و کشاورزیِ حاصل از پساب تصفیه‌خانه واوان بازتوزیع شود و با پیگیری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مجوز حفر هشت حلقه چاه برای شهر و هفت حلقه برای روستاها جهت حل مشکل تنش آبی شهرستان از شرکت آب منطقه‌ای استان تهران اخذ شود و در اختیار شهرستان قرار گیرد. در این میان مقرر شد جهت حل مشکل تنش آبی روستاهای این شهرستان و جهت تأمین آب پایدار، مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به مدت دو سال در اختیار شهرستان قرار گیرد.

وی در رابطه با مصوبات این نشست درباره تکمیل و بهره‌برداری از بندر خشک آپرین، گفت: مقرر شد جهت تکمیل و بهره‌برداری بندر خشک آپرین، گمرک جمهوری اسلامی ایران و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آخرین تدابیر مورد نیاز را با سرعت انجام داده و این بندر را حداکثر تا ۲۲ بهمن‌ماه سال جاری به بهره‌برداری برسانند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس اظهار کرد: همچنین مقرر شد جهت احداث کمربندی جنوبی اسلامشهر، احداث ۱۵ کیلومتر از این محور با استفاده از منابع حاصل از تهاتر نفت توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در اولویت قرار گیرد و انجام شود. پیگیری لازم از قرارگاه خاتم النبیاء (ص) و سازمان برنامه و بودجه، توسط شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: مقرر شد تعهدات قبلی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران جهت اراضیِ مورد نیاز برای احداث کمربندی شمالی اسلامشهر که در جلسه‌ای در هیئت رئیسه مجلس بین شهردار وقت و مدیرعامل شرکت راه‌آهن تعهد شده بود، در اختیار شهرداری قرار گیرد.

خضریان با اشاره به مصوبات مربوط به حوزه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر، افزود: جهت تکمیل و اتمام پروژه احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر، مقرر شد حداکثر تا یک هفته آینده مبلغ ۵۰ میلیارد تومان از محل منابع حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به استناد ماده ۴۹ لایحه مالیات بر ارزش افزوده در اختیار این پروژه قرار گیرد تا کارگاه همچنان فعال باقی بماند. پیگیری این مهم توسط نمایندگان مجلس و استاندار تهران انجام خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقرر شد با پیگیری نمایندگان مجلس در لایجه بودجه ۱۴۰۱ و پیگیری استاندار تهران از طریق مصوبات سفر ریاست جمهوری به اسلامشهر، حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای تکمیل این پروژه در سال ۱۴۰۱ تخصیص یابد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز جهت حل مشکل مراکز جامع سلامت شهرستان اسلامشهر با عنایت به اعلام نیاز به ۳۲ میلیارد تومان اعتبار جهت حل مشکل استیجاری بودن مراکز، بررسی و اقدام لازم را انجام دهد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس با اشاره به اینکه رفع مشکلات ساکنان مسکن مهر اسلامشهر دارای اهمیت است، تاکید کرد: در این راستا مقرر شد جهت رفع مشکلات مجموعه مسکن مهر شهرک امام خمینی (ره)، با توجه به اینکه اعیانی، متعلق به مالکان و عرصه متعلق به دولت است، در صورت درخواست مردم، عرصه به قیمت کارشناسی در اختیار مالکان قرار گیرد و اقدام لازم جهت صدور سندهای مالکیت انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و سازمان ملی زمین و مسکن، حداکثر تا ۱۰ روز آینده با تنظیم صورتجلسه، اراضی با کاربری فضای سبز، تأسیسات شهری، خدماتی، آتش‌نشانی و سایر سرانه‌های مربوط به شهرداری را به شهرداری اسلامشهر واگذار کنند و جهت احداث حرم مطهر شهدای گمنام و درمانگاه در مجموعه مسکن مهر، مبلغ یک میلیارد تومان توسط سازمان ملی مسکن مهر در اختیار شهرداری اسلامشهر قرار گیرد.

خضریان با اشاره به دیگر مصوبات نشست مجمع نمایندگان استان تهران و نایب رئیس مجلس در شهرستان اسلامشهر، افزود: بر این اساس مقرر شد پیگیری لازم توسط نمایندگان مجلس و استاندار تهران جهت تخصیص صددرصد اعتبار متروی اسلامشهر و همچنین افزایش ردیف اعتباری این پروژه در بودجه ۱۴۰۱ صورت بگیرد، همچنین مقرر شد با پیگیری نمایندگان قوه مقننه از کمسیون عمران مجلس، اصلاحات لازم در زمینه لایحه بودجه ۱۴۰۱ در زمینه انتشار اوراق توسط شهرداری‌ها انجام و سهم ۵۰ درصدی دولت از بازپرداخت اوراق و همچنین صدور تضمین‌نامه توسط دولت احیا شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این نشست مقرر شد شورای اسلامی شهر و شهرداری اسلامشهر تدبیر لازم برای پیشرفت همزمان پروژه احداث خط راه‌آهن و تأسیس ایستگاه مترو را انجام دهند، گفت: همچنین مقرر شد جهت پیگیری تأثیر افزایش بهای برق و گاز بر صنایع استان، در هفته آتی جلسه‌ای درباره این موضوع با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و معاون اقتصادی استانداری تهران تشکیل شود.

وی تصریح کرد: در پایان نشست نیز مقرر شد با پیگیری معاون اقتصادی استاندار تهران، به شرط تأمین وثیقه و توجیه اقتصادی، تسهیلات سرمایه در گردش مورد نیاز برای واحدهای صنعتی این شهرستان پرداخت شود.

کد خبر 551921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.