۵۰۰ هکتار زمین پارک بزرگ تبریز را حفظ می‌کنیم

شهردار تبریز گفت: برای حفظ ۵۰۰ هکتار زمین پارک بزرگ این شهر تلاش کرده و اجازه نمی‌دهیم حتی یک مورد ساخت و ساز غیر مجاز در این منطقه انجام شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری تبریز، عباس رنجبر اظهار کرد: در جلسه کمیته فنی پارک بزرگ تبریز با چند مشاور به صورت همزمان جلسه داشتیم که این مشاوران طرح‌های خود را توضیح دادند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که هنگام انتخاب شهردار ارائه کرده بودم ایجاد پارک‌های کشاورزی درون شهری بود، افزود: این برنامه از دو منظر قابل اهمیت است؛ یکی اینکه این زمین‌ها را حفظ کنیم چراکه دارای ارزش بوده و از نظر بنده و کارشناسان قابل ثبت میراثی است و از سوی دیگر، این زمین‌ها برای مردم و شهرداری درآمد ایجاد می‌کند.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: طی چند ماه گذشته جلسات متعدد در این خصوص برگزار شده، اما متأسفانه مطالعات دو سال گذشته بلاتکلیف مانده است، لذا به این نتیجه رسیده‌ایم که این محل، زمین‌های کشاورزی باشد و مردم تبریز و ساکنان آن منطقه که از سال‌ها پیش در آنجا کشاورزی می‌کنند، به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری تبریز از این اتفاق حمایت می‌کند و با ارائه خدماتی از جمله ایجاد بازارچه‌هایی برای عرضه محصولات تولیدی، آنجا را رونق داده تا کشاورزان نیز از آن بهره‌مند شوند، اضافه کرد: در این جلسه پیشنهاد شد که عنوان پارک بزرگ تبریز، به «باغ بزرگ تبریز» تغییر پیدا کند، با این حال هر عنوانی که برای مردم مورد قبول باشد، برای ما همان عنوان خوشایند است.

رنجبر تصریح کرد: نیاز است که این طرح جمع‌بندی و در شورای عالی معماری و شهرسازی ایران بررسی و مطرح شود تا پس از تصویب، وارد فاز اجرایی شود؛ البته برای اجرای پروژه‌هایی که مطرح شده، اعتبارات سنگینی نیاز است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰۰ هکتار زمین در اختیار مردم و شهرداری است، گفت: برای حفظ ۵۰۰ هکتار زمین پارک بزرگ این شهر تلاش کرده و اجازه نمی‌دهیم حتی یک مورد ساخت و ساز غیر مجاز در این منطقه انجام شود، اما در گذشته متأسفانه ساخت‌وسازهای غیر مجاز در این منطقه وجود داشته که ما قطعاً با این گونه موارد مقابله خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم حتی یک مورد دیگر هم اضافه شود.

شهردار تبریز اظهار کرد: این منطقه برای شهر و شهروندان دارای ارزش افزوده است و ما باید این زمین‌ها را حفظ کنیم، قطعاً شهرداری نیز باید به فکر برنامه و بودجه مورد نیاز باشد لذا سعی می‌کنیم که بیشتر به سمت مشارکت مردمی پیش برویم.

کد خبر 551919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.