تاکسی‌ها مجاز به سوارکردن حداکثر ۳ مسافر هستند

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده همچنان به قوت خود باقی است، گفت: درحال‌حاضر تغییری در مصوبات ستاد کرونا اعمال نشده و رانندگان تاکسی موظف به سوارکردن حداکثر سه مسافر هستند.

به گزارش ایمنا، مرتضی ضامنی با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی در بخش حمل و نقل عمومی و تاکسی‌ها، همان پروتکل اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، اظهار کرد: از سوی این وزارتخانه از بخش حمل نقل عمومی و تاکسی‌ها به عنوان یکی از بخش‌هایی که پروتکل را به خوبی رعایت کرده‌اند، نام برده شده، اما چنان‌چه راننده تاکسی این پروتکل‌های بهداشتی از جمله سوار کردن حداکثر سه مسافر را رعایت نکند، مرتکب تخلف شده است.

وی افزود: مسافران نیز باید در این خصوص همکاری و از سوار شدن بیش از سه مسافر ممانعت کنند و این گونه تخلف‌ها را به سازمان‌های تاکسیرانی تحت نظر شهرداری‌ها اطلاع دهند تا در اسرع وقت و با اولویت به این‌گونه شکایت‌ها رسیدگی شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور خاطرنشان کرد: براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، فعالیت رانندگان حمل و نقل عمومی درون‌شهری که واکسن نزده‌اند، ممنوع است.

وی با اشاره به الزام اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، تصریح کرد: پروانه فعالیت تمام رانندگان حمل و نقل درون‌شهری، شامل تاکسی‌های درون‌شهری، اینترنتی، آژانس‌های تاکسی تلفنی و سرویس مدارس که تا کنون از انجام واکسیناسیون کرونا خودداری کرده‌اند، لغو می‌شود.

ضامنی درخصوص دستورالعمل‌ها، الزامات و فرآیند اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در ناوگان حمل و نقل درون شهری، گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای مؤثر طرح مدیریت هوشمند بیماری کووید ۱۹ و بیماری‌های همه‌گیر، دستورالعمل این فرآیند ابلاغ و لازم‌الاجرا است.

وی افزود: در اجرای این طرح فعالیت رانندگان تاکسی‌های درون‌شهری، اینترنتی، آژانس‌های تاکسی تلفنی و سرویس مدارس، مشروط به تزریق واکسن و نیز قرار نداشتن در دوره قرنطینه و درمان بیماری کرونا است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور ادامه داد: آن دسته از رانندگان ناوگان حمل و نقل درون‌شهری که الزامات مقرر را رعایت نکنند در گام نخست پلاک فعالیت آن‌ها غیرفعال خواهد شد و در گام بعدی در صورت اصرار رانندگان بر رعایت نکردن الزامات مقرر و ممانعت از تزریق واکسن، ظرف یک هفته پس از غیرفعال شدن، برابر جدول تخلفات کمیته انضباطی، تخلفات آن‌ها رسیدگی و با اقداماتی شامل جریمه، توبیخ و توقف چند روزه خودرو مواجه می‌شوند و در نهایت نیز پروانه فعالیت این دسته از رانندگان لغو می‌شود و تمدید نخواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 551898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.