چرا جام‌جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای در اصفهان به تعویق افتاد؟

جام‌جهانیِ ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با تعویقی دو ماهه به‌دلیل سویه اومیکرون، اسفندماه سال جاری به میزبانی استان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقات جهانی ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی قرار بود بعد از میزبانی چند استان کشور و پس از تعویق از سال ۱۳۹۷، در دی‌ماه ۱۴۰۰ در استان اصفهان برگزار شود؛ رقابتی که کشورهای هندوستان، بلاروس، آذربایجان، گواتمالا، کوبا، عراق، کره جنوبی، بنگلادش، پاکستان، افغانستان، ایران و تیم منتخب اصفهان در آن حضور خواهند داشت. این رویداد قرار بود ۲۲ دی‌ماه در استان اصفهان آغاز شود و اختتامیه آن‌هم ۲۸ دی‌ماه باشد؛ حتی نشست خبری‌اش نیز در تاریخ یکم_آذرماه در استان اصفهان برگزار شد، اما به‌دلیل گسترش ویروس کرونا و نوع جدید سویه اومیکرون، با تصمیم فدراسیون جهانی ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، ستاد ملی مقابله با کرونا به‌همراه وزارت امورخارجه و البته درخواست کشورهای شرکت‌کننده، این رقابت به تعویق افتاد و قرار است نهم تا پانزدهم اسفندماه در اصفهان کلید بخورد.

جایگزینی دو کشور به‌دلیل شرایط عجیب ویروس کرونا و سویه اومیکرون

در همین زمینه جلال زهرایی، رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی‌پهلوانی معتقد است: با تصمیماتی که پس از جلسات مختلف با فدراسیون جهانی اتخاذ شد، از آنجا که سویه اومیکرون در کل جهان گسترش پیدا کرده است، رقابت‌های جهانی ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای به میزبانی استان اصفهان برای مدت دو ماه به تعویق افتاد. شرایط میزبانی از کشورها در این وضعیت کرونا و اعمال قرنطینه و آزمایشات خیلی خاص است.

وی در ادامه با اشاره به تغییر چند کشور به‌دلیل سلامتی افراد و کشورها می‌افزاید: حتی به‌خاطر شدت ویروس کرونا و سویه اومیکرون، دو کشور آفریقایی اوگاندا و کنیا از این رویداد کنار گذاشته و دو تیم آسیایی پاکستان و افغانستان جایگزین این دو تیم شدند. لیست آغاز بازی‌ها هم از طرف فدراسیون جهانی به ما ارائه شده است تا براین اساس، نهم اسفندماه این رقابت‌ها در استان اصفهان برگزار شود و تا پانزدهم اسفندماه ادامه داشته باشد؛ اما همچنان برگزاری این رقابت‌ها در آن زمان به تاییدیه ستاد مقابله با کرونا بستگی دارد.

اگر ویروس کرونا باز هم تشدید شود، مسابقات به سال آینده کشیده خواهد شد!

رئیس هیئت ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی درباره احتمال تعویق دوباره تاریخ مشخص‌شده، تصریح می‌کند: دی‌ماه باید رقابت‌های جام‌جهانی آغاز می‌شد، اما شیوع ویروس کرونا مانع شد. تعویق مسابقات تا جایی رسیده که ممکن است این رقابت‌ها به سال آینده موکول شود! مجوزها تا اسفندماه گرفته خواهد شد تا میزبانی را انجام دهیم.

زهرایی در رابطه با اینکه همه چیز برای میزبانی استان اصفهان از جام‌جهانی ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مناسب است، اظهار می‌کند: برنامه‌ریزی‌های مناسب انجام و حتی کارگروه‌های تورنمنت هم مشخص شده است. هتل‌های محل اقامت کشورهای میهمان را تعیین کردیم و کار سختی در پیش نداریم. رئیس فدراسیون پیگیر هستند تا تنها مشکل ما حل شود، استانداری هم در این مدت بسیار به ما کمک کردند و امیدوارم با بهترین کیفیت میزبانی را به‌جا بیاوریم.

چرا جام‌جهانی ورزش های زورخانه‌ای در اصفهان به تعویق افتاد؟

دو شرکت اسپانسرینگ با هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی توافق می‌کنند

وی با اشاره به اینکه برای تأمین منابع مالی، نیازمند وجود اسپانسر هستند می‌گوید: به‌دنبال اسپانسر برای این رقابت‌ها هستیم تا بتوانیم از عهده هزینه‌های مسابقات بربیاییم. با دو شرکت مذاکره کرده‌ایم و تا هفته آینده، حامی مالی مشخص خواهد شد تا در این میزبانی از لحاظ هزینه‌های مالی مشکلی نداشته باشیم و فقط به‌دنبال ارتقای سطح کیفی باشیم. هماهنگی‌های لازم بین مسئولان و سازمان‌های ذی‌ربط را پس از تاییدیه ستاد مقابله با کرونا آغاز می‌کنیم تا با تقسیم وظایف، این رویدادی که به استان اصفهان واگذار شده به‌خوبی برگزار شود و بتوانیم تحولی در این رشته ایجاد کنیم.

اسفندماه کشورهای شرکت‌کننده به اصفهان می‌آیند

اما مهرعلی باران‌چشمه، رئیس فدراسیون ورزش‌زورخانه‌ای و کشتی‌پهلوانی در این رابطه می‌افزاید: مسابقات جام‌جهانی قرار بود دی‌ماه سال جاری با حضور ۱۲ کشور به میزبانی ایران و استان اصفهان برگزار شود؛ اما به‌خاطر تشدید شدن سویه اومیکرون و درخواست برخی از کشورها مبنی بر به تعویق انداختن این مسابقات، این رویداد را به تعویق انداختیم و در اسفندماه برگزار خواهد شد. اگر شرایط به‌همین ترتیب باشد، طبق انجام‌شدن هماهنگی‌ها و دریافت مجوز از فدراسیون پزشکی‌ورزشی و وزارت ورزش و جوانان و شورای برون‌مرزی، از نهم اسفندماه مسابقات را آغاز خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای کمک به استان اصفهان در میزبانی از این رویداد از طرف فدراسیون انجام شده است، اظهار می‌کند: از نظر پشتیبانی، بهترین امکانات توسط استان اصفهان تدارک دیده شده است. همچنین جلساتی را با مسئولان شهری استان اصفهان برگزار کرده‌ایم؛ شرایط اصفهان بسیار خوب است و هیچ‌گونه نگرانی بابت این موضوع نداریم. از طرفی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک از ما حمایت می‌کنند و به‌دنبال اسپانسر هستیم تا بدون هیچ مشکلی از نظر منابع مالی پیش برویم.

چرا جام‌جهانی ورزش های زورخانه‌ای در اصفهان به تعویق افتاد؟

انجام رویداد جهانی مجوز وزارت امورخارجه را هم می‌خواهد!

رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی‌پهلوانی درخصوص اینکه چرا زمان برگزاری این رویداد، دستخوش تغییر شد می‌گوید: اگر در تاریخ معین شده ابتدایی، مسابقات را برگزار می‌کردیم سویه اومیکرون در کشورهای آفریقایی بسیار گسترش داشت. حضور کشورهای خارجی در ایران برای این رویداد باید با تأیید و مجوز وزارت امورخارجه اتفاق بیفتد. با وزارت امورخارجه در حال مکاتبه هستیم تا اگر مشکل دیگری وجود ندارد در همان زمان دوم برای اسفندماه، کشورهای شرکت‌کننده برای آغاز مسابقات وارد کشور ایران شوند.

باران‌چشمه در پایان پیرامون شرایط ورزش زورخانه‌ای و کشتی‌پهلوانی در ایران تصریح می‌کند: کشور ایران سه مرحله اردو را پشت سر گذاشته و تیم خیلی خوبی در ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی دارا هستیم؛ ولی در کشتی پهلوانی تیم‌های آفریقایی و آسیایی خیلی قدرتمند هستند و به‌هیچ عنوان حریفان را دست‌کم نمی‌گیریم. درست است که این ورزش از آن ایران است، اما با شرایط خوب و به‌صورت کاملاً حرفه‌ای باید در مقابل آنان بایستیم.

کد خبر 551876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.