لزوم توسعه فضای سبز شهری با گونه‌های مقاوم به کم‌آبی

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز با اشاره به ضرورت توسعه فضای سبز شهری و جنگلی با گونه‌های سازگار و مقاوم به شرایط کم‌آبی، گفت: کاشت گونه‌های مقاوم به شوری و کم‌آبی، باید در اولویت توسعه فضای سبز به ویژه در شهرهای کویری باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز، سید رشید شجاعی‌نژاد در بیست‌وششمین نشست تخصصی مدیران عامل سازمان‌های سیما منظر و فضای سبز شهری کلانشهرهای کشور، اظهار کرد: تأمین نهال، ذیل قانون هوای پاک توسط منابع طبیعی، یکی از مشکلات سازمان پارک‌ها است که باید مقاوم به شوری و کم‌آبی باشد.

وی افزود: منابع طبیعی و آبخیزداری طی سال جاری پنج میلیارد تومان نهال برای توسعه فضای سبز شهری اهواز در اختیار شهرداری این شهر قرار داده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز ادامه داد: در استان خوزستان ظرفیت‌های زیادی در زمینه تولید نهال و مبارزه با ریزگردها وجود دارد، ۱۰۰ شرکت شاخص تولید نهال در استان خوزستان مشغول کار هستند.

وی تصریح کرد: در قالب پویش پنجشنبه‌های سبز هر هفته در یکی از مناطق شهری اهواز پویش درختکاری در حال انجام است و ۱۴۰۰ نهال تا پایان سال جاری در این محلات کاشت خواهد شد.

شجاعی‌نژاد اضافه کرد: برای توسعه فضای سبز شهری آپارتمان و مجتمع‌های مسکونی نیز در تلاش هستیم تا الزام به در نظر گرفتن کاربری فضای سبز در انبوه‌سازی مسکن مورد توجه اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان باشد.

وی یادآور شد: برای توسعه فضای سبز شهری، دو قرارداد همکاری با شرکت‌های تولیدکننده گل و گیاه و نهال طی هفته‌های اخیر منعقد شده است.

کد خبر 551875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.