واکسن‌های موجود در کنترل اومیکرون مؤثر هستند

عضو کمیته علمی کشوری کرونا با تاکید برنقش مؤثر واکسیناسیون در پیشگیری از ابتلاء به سویه جدید اومیکرون گفت: نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد واکسن‌های کرونا موجود در ایران اعم از انواع غیرفعال شده در کنترل این سویه جدید مؤثر هستند.

به گزارش ایمنا، مجید مختاری با بیان اینکه لازم است شهروندان در اسرع وقت نسبت به تزریق دوز سوم واکسن کرونا اقدام کنند و به هیچ وجه این کار را به تعویق نیندازند، اظهار کرد: مدتی است که به گروه‌های پرخطر مانند افراد سالمند توصیه می‌شود تزریق دوز سوم خود را در اسرع وقت انجام دهند و در این زمینه دستورالعمل‌های متعددی هم صادر شده است.

وی افزود: مردم منتظر واکسن‌های دیگر نباشند و واکسیناسیون خود را در این شرایط اصلاً به تعویق نیندازند.

واکسیناسیون در روزهای آینده شتاب می‌گیرد

عضو کمیته علمی کشوری کرونا در زمینه روند واکسیناسیون در کشور، پیش‌بینی کرد روند واکسیناسیون در روزهای آینده شتاب گرفته و مردم مراجعات بیشتری به مراکز تجمیعی واکسیناسیون خواهند داشت.

وی با بیان اینکه مراکز واکسیناسیون آماده ارائه خدمت‌دهی به مردم هستند، ادامه داد: با توجه روند بیماری کرونا در روزهای اخیر در کشور، برآورد می‌شود که مردم برای تزریق دوزهای دوم و سوم واکسن کرونا مراجعات بیشتری به مراکز واکسیناسیون خواهند داشت. این مراکز هم آمادگی تزریق واکسن به مردم را دارند.

مختاری به هموطنان توصیه کرد در کنار تزریق واکسن، اصول بهداشتی مانند استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین حضور نیافتن در تجمعات و دورهمی‌ ها را همچنان به دقت رعایت کنند.

وی ادامه داد: نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد واکسن‌های موجود در کشور می‌توانند از مردم مقابل سویه‌های جدید از جمله اومیکرون محافظت کنند، به عبارتی واکسن‌ها سطح آنتی بادی بالایی تولید می‌کنند و می‌توانند از شدت گرفتن این سویه کرونا جلوگیری کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 551872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.