آغاز طرح ساماندهی دست‌فروشان در گرگان

معاون خدمات شهری شهردار گرگان گفت: با هماهنگی دادستانی، نیروی انتظامی و پلیس راهور، طرح ساماندهی دست‌فروشان و وانت‌بارهای سطح شهر از امروز _شنبه نهم بهمن ماه_ آغاز می‌شود.

احمد سالاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اخیراً در فضای مجازی تصاویری مبنی بر برخورد مأمور سد معبر شهرداری گرگان با یکی از شهروندان که پیاده رو را برای سبزی فروشی اشغال کرده بود، دست به دست می‌شود.

وی ضمن عذرخواهی از شهروندان بابت تکدر خاطر ایجاد شده، افزود: موضوع بلافاصله پیگیری و تذکر لازم به مأمور شهردار داده شد و توبیخ‌هایی نیز برای فرد خاطی در نظر گرفتیم.

معاون خدمات شهری شهردار گرگان خاطرنشان کرد: به استناد ماده ۲۴ قانون مدنی، همچنین تبصره یک از بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، اشغال پیاده‌روها و معابر عمومی برای دست فروشی به دلیل آنکه معابر و پیاده‌روها جز اموال عمومی محسوب می‌شود، خلاف مقررات است.

وی با تاکید بر اینکه در ذیل این قانون آمده که شهرداری باید نسبت به رفع سد معبر اقدام کند، اضافه کرد: بر این اساس از امروز _شنبه نهم بهمن‌ماه_ با هماهنگی دادستانی، نیروی انتظامی و پلیس راهور در نظر داریم ساماندهی دست‌فروشان و وانت بارهای سطح شهر را انجام دهیم.

سالاری تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، وانت بارهای بارفروش در معابر، به ویژه در کمربندی شهر به محوطه چهارشنبه بازار در خیابان سعدآباد انتقال پیدا می‌کنند و دست‌فروشان میوه و تره‌بار هسته مرکزی شهر و خیابان حضرت امام نیز به زمین پیش‌بینی شده در خیابان مرکز بهداشت منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه سبزی فروش‌های سطح شهر نیز به خیابان پاسداران، کوچه درمانگاه سپاه منتقل خواهند شد و تمامی امکانات لازم نیز جهت استقرار آنها فراهم شده است، گفت: از شهروندان تقاضا داریم برای انجام این طرح همکاری لازم را با شهرداری، نیروی انتظامی، دادستانی و پلیس راهور داشته باشند و از دست‌فروشان و وانت بارهای سطح شهر نیز انتظار همکاری داریم تا بتوانیم شهر گرگان را برای نوروز و استقبال از بهار آماده کنیم.

معاون خدمات شهری شهردار گرگان تاکید کرد: در صورت همکاری بیشتر از سوی شهروندان، شهرداری نیز اهتمام خواهد داشت تا روند ایجاد بازارچه‌های مشاغل خانگی را ادامه بدهد و برای احداث و راه‎‌اندازی آنها اقدام کند.

کد خبر 551849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.