درآمد شهرداری اراک در ۹ ماهه امسال چقدر بود؟

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: به طور کلی شهرداری در ۹ ماهه ابتدای سال‌ جاری ۱۱۴۷.۷ تومان درآمد و ۶۹۲.۹ میلیارد تومان هزینه داشته است.

رضا قریشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در درآمد حاصله، سهم ۹ ماهه بودجه شهرداری اراک از متمم بودجه ۱۴۰۰، ۹۶۶ میلیارد تومان بوده که در عملکرد شهرداری ۱۱۴۷.۷ میلیارد تومان معادل ۱۱۸ درصد متمم بودجه محقق شده است.

وی افزود: افزایش درآمد در دو ماه اخیر مربوط به مازاد درآمد مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی به مبلغ ۳۸۴.۷ میلیارد تومان بوده است؛ بر همین اساس شهرداری پیشنهاد متمم بودجه دوم را به شورای اسلامی شهر ارائه داده است که در دستور کار کمیسیون قرار دارد.

عضو شورای اسلامی کلان‌شهر اراک ادامه داد: در سایر ردیف‌های درآمدی به ترتیب در درآمدهای ناشی از توسعه شهر ۸۳ درصد، درآمدهای ناشی از حمل‌ونقل ۱۳.۴ درصد، درآمدهای ناشی از بهره‌برداری فضای شهر ۸۵.۸ درصد، درآمدهای اختصاصی ۸۷.۹ درصد، درآمدهای حاصل از وجوه و اموال شهرداری ۳۱ درصد، کمک‌های اعطایی دولت و سازمان‌های دولتی ۲۴.۲ درصد منابع حاصل از واگذاری دارایی سرمایه‌ای ۱۳.۶ درصد و منابع حاصل از واگذاری دارایی مالی صفر درصد، متمم بودجه در ۹ ماهه تحقق پیدا کرده است.

وی تأکید کرد: شهرداری باید تمام تلاش خود در راستای درآمدهای کوششی و قانونی خود در ردیف‌های فوق را داشته باشد و دلایل توجیهی خود را از عدم تحقق منطقی برخی از ردیف‌های درآمدی به شورای اسلامی شهر اعلام کند.

قریشی خاطرنشان کرد: در بخش هزینه‌ها در ردیف جبران خدمات کارکنان، سهم ۹ ماهه امسال، ۱۰۸.۵ میلیارد تومان بوده که عملکرد شهرداری در این بخش ۱۱۰.۸ میلیارد تومان است؛ البته در برخی از ردیف‌ها جبران خدمات رعایت ماده ۲۸ قانون مالی شهرداری‌ها لحاظ نشده است که با توجه به هزینه‌های پایانی سال به شهرداری توصیه شد رعایت صرفه‌جویی در هزینه‌ها را داشته باشد.

وی ادامه داد: در بحث تملک دارایی سرمایه‌ای عملکرد شهرداری در ۹ ماهه امسال ۳۲۳.۳ میلیارد تومان و حدود ۵۶ درصد عملکرد بوده است که سهم ۹ ماهه بر اساس متمم بودجه ۵۷۷.۶ میلیارد تومان است و متأسفانه عملکرد شهرداری در این زمینه قابل دفاع نیست.

کد خبر 551836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.