لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری خوانسار تقدیم شورای شهر شد

شهردار خوانسار گفت: لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری خوانسار برمبنای رقم ۵۰۰ میلیارد ریال با افزایش ۳۳ درصدی نسبت به بودجه ۱۴۰۰ برای بررسی و تصویب به شورای شهر تقدیم شد.

مهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بودجه سال‌جاری شهرداری خوانسار ۳۷۵ میلیارد ریال است که تاکنون ۷۰ درصد آن تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در شهرداری، راه‌اندازی دفتر جذب مشارکت‌های مردمی و ایجاد درآمد پایدار و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از مهم‌ترین برنامه‌های کاری است، افزود: درحال‌حاضر شهرداری خوانسار ۱۴ میلیارد تومان بدهی دارد، درحالی‌که هزینه‌های جاری شهرداری دو میلیارد تومان است و تا پایان امسال باید شش میلیارد تومان بابت حقوق کارکنان شهرداری پرداخت شود.

شهردار خوانسار با اشاره چالش‌های پیش روی شهرداری، تصریح کرد: امسال تاکنون یک متر از املاک شهرداری خوانسار به فروش نرفته است، اما براساس پیش‌بینی بودجه می‌توان با فروش حدود ۱۰ میلیارد از املاک شهرداری از بحران مالی کنونی عبور کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری برای انجام خدمات، نیاز به تأمین هزینه دارد گفت: یکی از این کسب درآمدها، «عوارض» است که به توسعه شهر نیز کمک می‌کند. شهروندان با پرداخت معوق املاک و خودروها، شهرداری را در عبور از مشکلات کنونی یاری کنند.

کد خبر 551830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.