۱۶۰۰ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی گیلان پیش‌بینی شد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی استان گیلان مصوبه خواهیم داشت که در آن به همه بخش‌ها توجه شده است.

به گزارش ایمنا، سیدجواد ساداتی‌نژاد اظهار کرد: گیلان از مهمترین قطب‌های کشاورزی بوده و در تقویم کشاورزی کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و همیشه در تأمین امنیت غذایی کشور جایگاه استراتژیک دارد.

وی افزود: اعتباراتی که در این سفر برای استان گیلان در بخش کشاورزی گذاشتیم بالاتر از درخواست‌ها بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی کشور ادامه داد: در حوزه شالیزاری ۷۰۰ میلیارد تومان، برای استخر ذخیره آب و آبدان‌ها، آبیاری تحت فشار ۵۲۰ میلیارد تومان، برای نوسازی و بهسازی باغات چای ۱۲۵ میلیارد تومان، باغات کیوی ۱۰ میلیارد تومان، جنگل‌ها و آبخیزداری ۸۰ میلیارد تومان مصوبه اعتباری برای استان گیلان خواهیم داشت.

وی شهرستان املش را شهرستانی با ظرفیت‌های کشاورزی در حوزه چای، فندوق، گردشگری و مرکبات عنوان کرد و افزود: باید با توجه به این ظرفیت‌هایی که در این شهرستان وجود دارد توجه ویژه‌ای صورت گیرد و تمام تلاش خود در دولت سیزدهم را در این راستا معطوف خواهیم کرد تا سطح برخورداری‌ها را افزایش دهیم.

ساداتی‌نژاد در مورد مشکل دامداران در استفاده از جنگل و مراتع، گفت: در برنامه هفتم با استفاده از نظرات دانشگاه‌ها و کارشناسان و بررسی علمی که انجام خواهد شد بخشی از مشکلات این قشر نیز مرتفع خواهد شد.

وی در مورد تغییر کاربری‌ها هم گفت: باید در این زمینه با دقت زیاد عمل شود البته ما نافی توسعه روستاها نیستیم.

برای تسهیلات در بخش چای محدودیتی نداریم

وزیر کشاورزی ادامه داد: ما در بحث پرداخت تسهیلات به بخش چای و صنعت چای هیچ محدودیتی نداریم و در بخش قیمت‌گذاری برگ سبز چای نیز بعد از ۴۰ سال قدم‌های مؤثری برداشته خواهد شد.

ساداتی‌نژاد و هیئت همراه در شهرستان املش ابتدا با حضور در گلزار شهدا و قرائت فاتحه به کارخانه تولیدی نسیم چای و فرآورده‌ای لبنی باران املش حضور یافتند و پس از شنیدن سخنان مالک این کارخانه اظهار کردند: هر قدر تسهیلات برای راه‌اندازی بخش‌های مختلف این واحد تولیدی درخواست کنید به شما پرداخت خواهیم کرد.

وزیر جهاد سپس بازدیدی از پل کشاورز و بند انحرافی رودخانه لرداسرا برای توزیع آب کشاورزی داشتند و دستوراتی برای تکمیل این دو پروژه صادر کردند.

منبع: ایرنا
کد خبر 551826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.