دهه فجر، زمان پیروزی ولایت‌الله بر طاغوت است

استاد دانشگاه امیر المومنین گفت: مسئول، دانشجو، پزشک، کارمند و اقشار مختلف سرباز یک راه و کارگران فدک فاطمه زهرا (س) هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمدمهدی ابطحی امروز _جمعه هشتم بهمن‌ماه_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته اصفهان، اظهار کرد: یکی از مفاهیمی که سراسر قرآن کریم را پر کرده، تقابل جبهه‌های حق و طاغوت است. در آیه ۲۵۵ سوره بقره عظمت حکومت خدا و کرسی حکومت الهی بر تمام آسمان‌ها و زمین مشهود است و در آیه بعد اینگونه می‌خوانیم که «مقدمه ایمان به خداوند کفر به طاغوت است» و در آیه ۲۵۷ دو جبهه حق و باطل از یکدیگر تفکیک شده است، تقابل میان جبهه حق و ولایت‌الله با گروه پیرو طاغوت و ولایت شیطان از بدو خلقت وجود داشته و امتیاز آدم، در پیروزی بر جبهه شیطان تعریف شده است.

وی افزود: گروهی به پیامبر خود عرض کردند که فرمانده‌ای برای ما قرار بده تا در رکاب او در راه خدا بجنگیم، از آنها سوال شد آیا این حرف تنها به زبان شماست یا حقیقت وجودی شما هم تقابل با جبهه باطل پذیرفته است؟ پیامبر اسلام اینگونه فرمودند: «نکند زمان نواخته شدن شیپور جنگ، حق را تنها بگذارید» درست همان اتفاقی که در عاشورا افتاد. خداوند می‌فرماید: «وقتی کار سخت و شیپور جنگ نواخته شد، جز عده‌ای، همه میدان جنگ را خالی کردند» و با عده‌ای قلیل به تعبیر قرآن کریم، طالوت بر جبهه جالوت پیروز شد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در طول تاریخ همواره ابوسفیان‌ها و ابوجهل‌ها جبهه طاغوت را شکل داده و به مقابله با جبهه حق پرداخته‌اند. دهه فجر انقلاب اسلامی، دهه پیروزی جبهه ولایت‌الله بر جبهه طاغوت است. این نام از ابتدای سوره فجر گرفته شد که در آیات ابتدایی آن آمده، بنیان و شکوه دشمن در ظاهر زیاد بود و کسی گمان نمی‌کرد نهضت شروع شده با پیروزی به پایان برسد.

وی اضافه کرد: هنگام جاری شدن شعار مرگ بر شاه بر زبان سربازان امام، برخی مسخره کردند و گفتند مگر می‌شود شما بتوانید شاه را سرنگون کنید، شاهی که تکیه به آمریکا و اسرائیل دارد. حتی برخی از مسجدی‌ها و اهل جلسات دینی این مسئله را باور نمی‌کردند، اما خداوند فرمودند «ندیدید خدا با قوم عاد چه کرد؟ تابلوی شکست قوم عاد جلوی چشم شماست». شهر عاد با آن همه شکوه که در دنیا مانند آن ساخته نشده با باد نابود شد. سپس ثمود را مثال می‌زند که پس از قوم عاد آمدند و در دل کوه‌ها خانه‌هایی زیبا و شکوهمند تراشیدند تا باد آن را نابود نکند و با یک صوت آسمانی نابود شدند و سقوط کردند و مثال سوم فرعون است که با حکومتی به ظاهر قوی با آب نابود شد. آنها طاغوت بودند، طغیان کردند و خداوند تازیانه عذاب را بر آنها فرود آورد.

ابطحی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس مگر کسی باور می‌کرد یک کشور تنها با انقلابی که تازه پیروز شده در جنگی مقابل ده‌ها کشور پیروز شود؟ همه چیز در اختیار صدام بود، اما خداوند عزت و عظمت را نصیب مردم ایران کرد. آزادی خرمشهر یکی از نمونه‌های یاری خداوند در هشت سال دفاع مقدس است. همان خدایی که خرمشهر را آزاد کرد، اقتصاد و گرفتاری‌های اجتماعی را هم رفع می‌کند.

وی ادامه داد: عظمت حق آشکار شد و در دفاع از حرم مقدس اهل بیت و مقابله با داعش حاج قاسم سلیمانی که نماد جبهه مقاومت است با تکیه بر خدا، دشمنان را به خاک ذلت کشید. بیش از ۵۰ کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم به داعش کمک کردند و اگر جزئیات داستان حمله داعش به سوریه و عراق منتشر شود، مردم متحیر می‌شوند که چقدر دشمن برنامه‌ریزی کرده بود، اما این رؤیا را به گور بردند که بخواهند آجری از حرم اهل‌بیت کم کنند.

این استاد دانشگاه افزود: افتخار دشمنان این است که چند ثانیه وارد سیستم پمپ بنزین و صدا و سیما شوند. حتی قابل این نیستند که انسان به کار آنها فکر کند و کاری از پیش نخواهند برد. ایران، کشور امام زمان (عج) است و به شرطی که در جبهه حق باشیم برتری از آن ماست. این مسیر به سمت ظهور حضرت مهدی (عج) پیش خواهد رفت و منتهی به جاده نور است، مسیری که امام راحل از سال ۴۱ آغاز کرد، در سال ۴۲ اوج گرفت و پیش رفت؛ در ۲۲ بهمن ۵۷ پیروز شد و تا امروز ادامه دارد اگر در طول مسیر خود مواجه با آسیب‌ها و آزارها است، منتهی به جاده ظهور است. نباید ایمان و تکیه به حق را از دست دهیم و سست باشیم. به برکت وجود دو فرزند حضرت زهرا (س) انقلاب به سمت ظهور پیش می‌رود.

وی ادامه داد: رزمندگان و سربازان امام زمان دلگرم باشند که مسیر به سرعت به سمت جاده ظهور پیش می‌رود. هر چه به ظهور نزدیک‌تر باشیم امتحانات سخت‌تر است. نزد امام رضا (ع) سخن از خوشی افرادی شد که نزدیک به ظهور امام زمان هستند و حضرت فرمودند "امروز شما راحت‌تر هستید و کار شما راحت‌تر از کسانی است که در زمان ظهور امام زمان خواهند بود".

ابطحی ادامه داد: امام هشتم فرمود "وقتی مهدی ما ظهور کند، سرباز، خون دادن و عرق ریختن می‌خواهد". آسایش‌طلبی برای سربازان امام زمان (عج) معنی ندارد. اقشار مختلف سرباز یک راه و کارگران فدک فاطمه زهرا هستند. فدک یعنی کل حاکمیت جهان اسلام و هرکسی در هر شغلی باشد کارگر حضرت زهرا (س) است.

وی خاطرنشان کرد: اگر تنبلی و سستی کنیم مسئول هستیم؛ نه تنها برای حقوقی که گرفته‌ایم بلکه در برابر ایمانی که داریم. از امام زمان (عج) در غیبت صغری سوال شد که اگر ظهور بفرمائید الگوی حکومتی شما چیست و حضرت فرمودند "این مملکت، مملکت فاطمه زهرا است و ما در فدک حضرت زهرا حضور داریم". اگر ما وظیفه‌شناس باشیم به زوری شاهد درخشش نور ولایت خداوند به طور کامل و مطلق خواهیم بود.

کد خبر 551785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.