بیش از ۶ هزار بازرسی اصناف انجام شد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر گفت: به منظور نظارت و کنترل بر بازار از ابتدای امسال تاکنون ۶ هزار و ۱۲۰ مورد بازرسی اصناف در کاشمر انجام و در همین چارچوب ۳۶۰ فقره پرونده تخلف تنظیم شده است.

به گزارش ایمنا، حمدرضا ملکی اظهار کرد: درج نشدن قیمت بر روی کالا، نصب نشدن اتیکت اطلاعات اجناس، گرانفروشی، صادر نکردن فاکتور رسمی فروش، احتکار، تقلب و عدم رعایت دستورات بهداشتی پیشگیرانه از مهمترین تخلفات ثبت شده در واحدهای صنفی کاشمر بوده است.

وی اضافه کرد: امسال تاکنون دو هزار و ۱۰۰ مورد تماس مردمی با سامانه تلفنی ۱۲۴ با مضمون شکایت‌های اقتصادی در این شهرستان دریافت شده که ۷۵۲ مورد از این شکایت‌ها قابل‌پیگیری بوده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر گفت: با توجه به این که بخش قابل‌توجهی از شکایت‌ها کتبی بوده‌ است با دعوت دو طرف ۸۹ مورد صلح و سازش اتفاق افتاده و ۷۵۱ میلیون تومان نیز از ابتدای سال تاکنون به شاکیان برگشت داده شده است.

ملکی افزود:کمتر از ۱۰ درصد کسبه کاشمری مرتکب تکرار تخلف می‌شوند و با کسانی که تخلف کنند برخورد جدی خواهیم کرد و به شکایت‌ها در کوتاه‌ترین زمان رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از افزایش قیمت‌ها ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه است که به‌صورت رسمی انجام می‌شود مثلا وقتی طی یک سال شکر چهار مرحله گران شده، بدون‏ شک تمام تولیدات مربوط به این محصول هم افزایش می‌یابد یا قیمت شیر، تخم‌مرغ و مرغ و در کل ۵۰ درصد هزینه‌های تولید محصولات دامی به قیمت نهاده دامی مرتبط است که همه آنها افزایش‌یافته است.

گفتنی است؛ شهرستان ۱۳۸ هزار نفری کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد حدود ۱۰ هزار واحد صنفی دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 551749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.