در طرح حریم ۶۰ متری دریا حقوق مردم دیده شود

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: در اجرای طرح حریم ۶۰ متری دریا نوعی تضاد و دوگانگی دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمدرضا موسوی امروز _پنج شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰_ در جلسه رسمی شورای شهر بندرعباس که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان برگزار شد، اظهار کرد: در دیدارهای مردمی آنها نسبت به برخی قوانین گله‌مند هستند. در برخی محلات، ساکنانی داریم که حدود ۷۰ سال از سکونت آنها در این شهر می‌گذرد که طبق فرمول سال چهل و شش، آنها را متصرف می‌دانیم و ملک آنها فاقد سند است.

وی افزود: در نوار ساحلی، ساختمان‌های دولتی بسیاری وجود دارد که در باور مردمی در حریم ۶۰ متری دریا قرار دارند اما کسی کاری به آنها ندارد که در دیدگاه مردم، نوعی تضاد و دوگانگی دیده می‌شود به طوری که مردم در این حریم حق سرمایه گذاری و یا ساخت و ساز ندارند که امیدواریم این موضوع با پیگیری، بررسی شده و حق مردم هم دیده شود.

عضو شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه وضعیت اعتباری و مالی شهرداری مناسب نیست، خاطرنشان کرد: انتظار این است که اداره کل راه و شهرسازی که در بسیاری از محلات بافت فرسوده اقدام به آسفالت معابر کرده است در زیرسازی‌ها نیز با شهرداری همکاری نماید و از طریق اعتبار ملی این کارها انجام شود تا معضلات و مشکلات زیرسازی معابر حل شود.

موسوی در ادامه با اشاره به کارکرد پارک‌ها و بوستان‌های شهر بندرعباس، تصریح کرد: در زلزله اخیر، پارک‌ها نقش پدافندی داشتند. اکثر پارک‌ها و فضای سبز سند مالکیتی به نام شهرداری ندارند. مشکل ما بی سندی فضای سبز شهری است.

وی تصریح کرد: اگر پارک‌ها و فضای سبز دارای سند مالکیت باشند، تغییر کاربری در آنها صورت نمی‌گیرد؛ چون غیر از فضای تفریحی، نقش پدافندی و ایمنی هم خواهند داشت.

عضو شورای شهر بندرعباس در ادامه خواستار واگذاری اراضی ۵۰ هکتاری حاشیه بلوار ساحلی به شهرداری مطابق با توافقنامه سال ۹۸ شد.

موسوی گفت: در دیدارهایی که با مردم داریم، همیشه این پرسش مطرح است که آماده سازی و مراحل تکمیل و نگه داری شهرک پیامبر اعظم کی به پایان می‌رسد تا معضلات فعلی در آن منطقه مرتفع شود.

وی اضافه کرد: طرح تفصیلی و بافت جدید باید به گونه‌ای عمل کرد که معضلات و مشکلات بافت فرسوده تکرار نشود.

عضو شورای شهر بندرعباس در خصوص میزان سرمایه گذاری در بندرعباس، خاطرنشان کرد: اکثر سرمایه‌گذاران تمایل دارند در محدوده نزدیک به ساحل سرمایه‌گذاری کنند، اما مسکن و شهرسازی سرمایه‌گذاران را به بلوار شهید رجایی در خارج از شهر ترغیب و تشویق می‌کند، اگر قرار بر این باشد سرمایه گذار نیز به جای بندرعباس در استان کرمان سرمایه‌گذاری می‌کند.

کد خبر 551723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.