تقویت زیرساخت‌های گردشگری در دستور کار است

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: فراهم کردن و تقویت زیرساخت‌های گردشگری به ‌منظور جذب بیشتر گردشگران با هدف اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم چهارمحال و بختیاری در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌رضا جیلان امروز _ پنجشنبه، هفتم بهمن‌ماه_ در نخستین ستاد اجرایی خدمات سفر چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری، اظهار کرد: اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر در استان برای برگزاری سفر و میزبانی از گردشگران و مسافران ورودی به این استان برنامه‌ریزی و همکاری کنند.

وی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای تسریع در روند مرتبط با ستاد اجرایی خدمات سفر، تأکید کرد: توجه به سیما و منظر شهری برای بهبود وضعیت میزبانی از مسافران و گردشگران ورودی به استان اثرگذار و نقش‌آفرین است.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تأمین سلامت جانی، بهداشتی، روانی و اعتقادی مسافران و گردشگران ورودی به استان جز برنامه‌های اولویت‌دار ستاد اجرایی خدمات سفر قرار دارد.

جیلان ادامه داد: فراهم کردن و تقویت زیرساخت‌های گردشگری به‌منظور جذب بیشتر گردشگران با هدف اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم چهارمحال و بختیاری در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است.

کیانوش نادری، فرماندار بن نیز، گفت: با توجه به موقعیت پیست اسکی بارده در این شهرستان و بارش‌های اخیر، حضور گردشگران به‌ویژه در روزهای تعطیل در این منطقه افزایش داشته است.

وی با تاکید بر ضعف زیرساخت‌ها و کمبود در تجهیزات و امکانات پیست اسکی بارده گفت: از ساعت ۱۱ تا ۱۵ روز جمعه هفته گذشته افزون‌بر ۱۰ هزار نفر گردشگر در این پیست حضور یافتند؛ جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و تأمین تجهیزات مرتبط با گردشگری پیست اسکی بارده ضروری است.

فرماندار بن تصریح کرد: استقرار نمایندگی تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در شهرستان بن مورد توجه مسئولان باشد.

مرداس طاهری، فرماندار فارسان نیز گفت: ساماندهی کانون گردشگری پیرغار در روستای ده‌چشمه این شهرستان از مهم‌ترین خواسته‌های مردم و مسئولان شهرستان و گردشگران است؛ اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نسبت به مشخص کردن و معرفی متولی اصلی کانون گردشگری پیرغار اقدام کند.»

وی یادآور شد: ساماندهی وضعیت بناهای تاریخی شهرستان فارسان به ویژه قلعه سردار اسعد بختیاری در دستور کار قرار گیرد.

کمال اکبریان، فرماندار سامان، گفت: وضعیت این شهرستان از نظر رنگ‌بندی شیوع ویروس کرونا زرد رنگ است و احتمال تغییر آن به قرمز وجود دارد؛ این مهم در چگونگی ارائه خدمات به مسافران و گردشگران ورودی به شهرستان سامان همزمان با نوروز امسال تأثیرگذار خواهد بود.

وی جمعیت شهرستان سامان را افزون بر ۴۰ هزار نفر دانست و اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از ۱۲۰ هزار نفر از افراد غیربومی، مالکیت ۸۰ درصد ویلاها و ۵۰ درصد باغ‌های این شهرستان را در اختیار دارند.

فرماندار سامان با تاکید بر عبور ۶۴ کیلومتر از طول رودخانه زاینده‌رود از شهرستان سامان، وجود ۲۰ هزار هکتار باغ و برخورداری از روستاهای هدف گردشگری در این شهرستان، گفت: مجموعه این پتانسیل‌ها باعث شده تا سالانه گردشگران فراوانی به سامان وارد شوند.

اکبریان افزود: به همین علت ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن خانه‌های مسافر، تعیین تکلیف وضعیت باغ‌های گردشگری و احداث پارکینگ طبقاتی در مجاورت پل زمان خان در زمینی به وسعت هفت هزار متر مربع بایستی در اولویت قرار گیرد.

کد خبر 551678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.