افتتاح تونل گلاب موجب مشکلات شدید زیست محیطی در استان خواهد شد

رئیس شورای شهر سامان گفت: افتتاح تونل گلاب مساوی است با مرگ استان چهارمحال و بختیاری و به خصوص دو شهرستان سامان و بن و همچنین باعث بروز مشکلات اجتماعی و مشکلات شدید زیست محیطی در استان خواهد شد لذا از مسئولان امر، خواستار پیگیری موضوع و جلوگیری از افتتاح آن هستیم.

به گزارش ایمنا، محمود بهارلویی امروز _ پنجشنبه، هفتم بهمن‌ماه_ در این دیدار با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری، با اشاره به توزیع ناعادلانه اعتبارات تملک دارایی موضوع ماده (۲۳) قانون برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بین شهرداری‌ها، اظهار کرد: تعدادی از شهرداری‌ها این اعتبارات را دریافت نکردند که درخواست می‌شود پیگیری از سوی مسئولان متولی به منظور رعایت مساوات انجام شود؛ همچنین اختصاص ماشین آلات به شهرهای تازه تأسیس از عمده مطالبات است.

وی افزود: درخواست می‌شود بلوار ورودی شهرستان بن از سمت شهر بن به استان اصفهان با توجه به اینکه نیاز به احداث کمربندی داشته و تاکنون درخواست‌های زیادی در این خصوص داده شده نیز در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

بهمن میری، نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری نیز خاطرنشان کرد: متأسفانه بعضی از مسئولان به دنبال حفظ ظاهر شوراهای اسلامی هستند و فقط در قالب مانور رسانه‌ای عمل می‌کنند با توجه به اینکه ورود به عرصه شورایی به نوعی تمرین دموکراسی، مردم‌سالاری و مدیریت برای کسانی که دارای تجربه، توانمندی و انگیزه خدمت هستند، می‌طلبد دموکراسی در شوراهای اسلامی توسط مسئولان حفظ شود.

وی با اشاره به مطالبه‌گری زیاد شوراهای اسلامی در حوزه‌های عمرانی، گفت: تقاضا می‌شود معاون عمرانی استاندار در برنامه جلسات ماهیانه و یا فصلی، شوراهای اسلامی را نیز در نظر گرفته و جلساتی را با آنها داشته باشند.

غلامرضا چهلگردی سامانی، رئیس شورای شهر سامان با اشاره به طرح جامع شهر سامان، گفت: طرح تفصیلی براساس ضوابط طرح جامع نحوه استفاده از زمین‌های شهری، موقعیت و مساحت دقیق برای هریک از آنها، وضعیت تفصیلی شبکه‌های عبور و مرور و میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در مناطق شهری و اولویت‌های بهسازی و نوسازی و توسعه شهری را بر اساس نقشه‌های مالکیت اراضی مشخص می‌کند، علیرغم تائید طرح جامع شهر سامان در جلسه کار گروه تخصصی مسکن همچنان این طرح در انتظار تصویب در کمیسیون ماده پنج است که انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر این کمیسیون تشکیل و طرح جامع شهر سامان تصویب و به شهرداری ابلاغ شود.

وی همچنین در خصوص افتتاح تونل گلاب گفت: افتتاح این تونل مساوی است با مرگ استان چهارمحال و بختیاری و به خصوص دو شهرستان سامان و بن و همچنین باعث بروز مشکلات اجتماعی و مشکلات شدید زیست محیطی در استان خواهد شد لذا از مسئولان امر، خواستار پیگیری موضوع و جلوگیری از افتتاح آن هستیم.

کد خبر 551670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.