کولاک برف در نیمه غربی و جنوبی استان/کاهش محسوس ۸ درجه‌ای دمای هوا

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ادامه فعالیت سامانه بارشی بر روی استان تا پایان وقت امروز خبر داد و گفت: از جمعه تا میانه هفته، جوی پایدار بر روی استان حاکم می‌شود و دمای هوا با کاهش محسوس بین شش تا هشت درجه کاهش می‌یابد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی، بیانگر فعالیت سامانه ناپایدار بارشی طی ساعات امروز بر روی استان است بر این اساس وضعیت جوی در اکثر مناطق استان ابری تا نیمه ابری و گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به احتمال کولاک برف در نیمه غربی و جنوبی همچنین بارش برف و باران و در مناطق مرتفع، افزود: در دیگر مناطق استان نیز بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از وزش باد همراه با گرد و خاک محلی و طوفان لحظه‌ای در مناطق شرقی استان خبر داد و گفت: از فردا تا اواسط هفته جوی نسبتاً پایدار بر روی استان حاکم می‌شود و تا روز یکشنبه، کاهش محسوس دما بین شش تا هشت درجه را در سطح استان خواهیم داشت.

وی کاهش پنج تا هفت درجه‌ای کمینه دمای هوا تا ۲۴ ساعت آینده را پدیده غالب در بیشتر مناطق استان دانست و گفت: دمای هوای شهر اصفهان امروز در گرم‌ترین ساعات به ۱۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و سردترین ساعات در صبح فردا به صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آقایی، شهرستان ورزنه با ۱۷ درجه سانتی‌گراد را گرم‌ترین نقطه استان معرفی کرد و ادامه داد: شهرستان بویین و میاندشت نیز با منفی ۱۴ درجه سانتی‌گراد سردترین منطقه استان است.

وی از ثبت بیشترین بارش در شهرستان سمیرم با ۱۳و سه دهم میلی‌متر بارش و هفت سانتی‌متر برف خبر داد و افزود: شهرستان چادگان ۸/۴ میلی‌متر باران، فریدون‌شهر ۸ میلی‌متر باران و ۱۰ سانتی‌متر برف گلپایگان ۴/۳ میلی‌متر بارش، داران ۴و نیم میلی‌متر باران، دهاقان ۴/۶ میلی‌متر بارش، زرین‌شهر ۳/۱ میلی‌متر بارش، بویین ۳ میلی‌متر بارش و اصفهان ۱/۴ میلی‌متر، خوانسار ۵/۳ و یک سانتی‌متر برف، بویین و میاندشت ۳ میلی‌متر، دهق ۹ دهم میلی‌متر، شهرضا دو دهم میلی‌متر، گلپایگان ۴/۳، مبارکه یک میلی‌متر، میمه دو دهم میلی‌متر، نجف‌آباد یک میلی‌متر و نطنز نیز ۲/۴ میلی‌متر بارش داشته‌اند.

کد خبر 551609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.