تخفیف ویژه برای آبیاری درختان در مشهد

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با بیان اینکه شهروندان با آبیاری درختان مقابل منزل خود تا ۵۰ درصد تخفیف عوارض نوسازی دریافت می‌کنند، گفت: سال گذشته با کمک مردم و از طریق سامانه سازمان پارک‌ها، صد هزار درخت در خیابان‌های فرعی کاشته شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسین مختاری در مراسم درختکاری ویژه بانوان شهر بهشت که به مناسبت ولادت باسعادت حضرت زهرا (س) برگزار شد، اظهار کرد: مرکز مشاوره امداد گیاه در بوستان وفا منطقه ۹ برای مشاوره به شهروندان به‌خصوص بانوان در رابطه با نگهداری فضای سبز افتتاح شد؛ لذا شهروندان علاوه بر مراجعه به این مرکز، می‌توانند برای گیاهان باغچه یا درختان مقابل منزلشان برای حضور کارشناسان با این مرکز تماس بگیرند.

وی افزود: کاشت درخت از طریق سامانه سازمان پارک‌ها از ابتدای بهمن‌ماه آغازشده است و شهروندانی که درخواست کاشت درخت در مقابل منزلشان دارند، می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با بیان اینکه کاشت درختان با تأیید کارشناسان و نگهداری آن برعهده شهروند خواهد بود، خاطرنشان کرد: شهروندانی که درختان مقابل خانه‌شان را آبیاری کنند، می‌توانند تا ۵۰ درصد از تخفیف عوارض نوسازی بهره‌مند شوند.

وی در خصوص آب خاکستری نیز گفت: شهرداری مشهد برای راه‌اندازی سیستم استفاده از آب خاکستری به هر واحد مسکونی، تا سقف پنجاه میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌کند تا شهروندان بتوانند از این آب برای آبیاری باغچه‌ها استفاده کنند.

کد خبر 551585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.