آموزش‌های شهروندی از طریق سرای محله در خرم‌آباد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری شورای اسلامی شهر با اداره‌کل فنی و حرفه‌ای خبر داد.

مجید دریکوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص دیدار با مدیرکل و معاونان فنی و حرفه‌ای استان لرستان، اظهار کرد: در این دیدار در خصوص زمینه‌های مشترک همکاری گفت‌وگو شد و مباحث همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری خرم‌آباد با اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان درباره دو محور آموزش کارکنان شهرداری (که تعداد آنها یک‌هزار و۶۰۰ نفر با احتساب نیروهای شرکتی است) و آموزش‌های عمومی برای شهروندان مطرح شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌ها و امکانات موجود دو طرف مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در این دیدار مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای بین دو دستگاه تنظیم و علاوه بر آن در صورت امکان یک سند اقدام مشترک آموزشی تدوین شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد تصریح کرد: در این راستا آموزش‌های تخصصی برای پرسنل با اولویت نیازهای شهرداری و به عنوان مثال دوره‌های تخصصی «جی ای اس» یا دوره‌های خاص برای مأمورین بازدید و دوره‌هایی از این دست که می‌تواند کمک کند تا ایرادات و اشتباهات به کمترین میزان خود برسد و در نهایت منجر به رفع مشکلات مردم شود، صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: مقرر شد آموزش‌های رایگان، برای مردم هم در قالب یک پکیج آموزشی از طرف شهرداری تعریف و با مشارکت فنی و حرفه‌ای استان انجام شود؛ به نحوی که محله‌ها را از طریق سرای محلات، با اولویت انتخاب کنیم و پکیج‌های آموزشی مرتبط با نیاز هر محله تدوین شود.

دریکوند با بیان اینکه در خصوص واکاوی مشکلات شهری از منظر آموزش نیز قرار شد در مرکز پژوهش‌ها و شورای راهبردی شورای اسلامی شهر با کارشناسان فنی و حرفه‌ای نشست‌های مشترکی برگزار شود، ادامه داد: با برگزاری این نشست‌ها می‌توانیم مسیرهای جدیدی پیدا کرده و آموزش‌های لازم را طراحی کنیم؛ شهرداری و فنی و حرفه‌ای می‌توانند با همکاری یکدیگر سطح توانمندی و مهارت شهروندان در موضوعات شهروندی را افزایش دهند.

وی گفت: در خصوص آموزش‌هایی که منجر به کارآفرینی نیز می‌شود نیز مذاکراتی انجام شد که به وسیله آن می‌توان در خصوص تقویت زنان خانه‌دار و مشاغل خانگی و آموزش دست‌فروشان برنامه‌ریزی کرد، البته اگر جامعه هدف مشخص شود قطعاً می‌توانیم به نتایج مطلوب دست یابیم.

کد خبر 551568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.