علم باید دغدغه جامعه باشد

یک پژوهشگر گفت: استفاده از علم باید به دغدغه تبدیل شود تاهنگامی‌که دانشگاه‌ها نیروی اندیشمند و عالم تربیت می‌کند، کارآفرین‌ها و مدیران اجرایی نیز دغدغه استفاده از این توانایی را داشته‌ باشند و این موضوع باید برای تمام جامعه تبدیل به اولویت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «حامد طاهری» شامگاه گذشته _چهارشنبه ۶ بهمن‌ماه_ در یک گفت‌وگوی رادیویی اظهار کرد: بشر از ابتدای آغاز زندگی به کسب علم و دانش پرداخته است و همواره علم باعث پیشرفت کشورهای مختلف شده است.

وی افزود: در دین اسلام نیز ارزش علم و آموختن آن بسیار است؛ به شکلی که گفته می‌شود «در پی علم بروید حتی در چین» که در آن هنگام، این کشور بسیار دور و سفر به آن دشوار بوده است و این مسئله اهمیت علم و آموختن را نشان می‌دهد.

این پژوهشگر ادامه داد: مقام معظم رهبری، چالش اصلی کشور را دست یافتن به قله‌های علمی دانستند و باید جامعه علمی کشور به درستی پیرامون این مسئله فعالیت کند و با همکاری تمام افراد به اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی به اهمیت دانشگاه‌ها اشاره کرد: دانشگاه‌ها در پیشرفت کشور بسیار دخیل است و اگر انتقادی به نظام آموزش و پرورش می‌شود، به معنای اینکه هیچ فعالیتی در این راه انجام نشده، نیست؛ بلکه در نظام آموزشی فعالیت‌های بسیار مطلوبی انجام شده است و نسبت به چند سال قبل مدرک‌گرایی مطرح نیست.

طاهری اظهار کرد: تحول در زمینه علم باید اجرا شود و برای این کار باید چالش‌های پیش‌رو و هدف نهایی خود را بشناسیم. در زمینه علم به این نتیجه رسیده‌ایم که باید اصلاحاتی در فرآیندها و گام‌های پیش‌رو انجام شود تا به سمت علم و قله‌های دانش حرکت کنیم که در این مسیر، دانشگاه‌ها بسیار تأثیرگذار است.

وی تاکید کرد: استفاده از علم باید به دغدغه تبدیل شود تا هنگامی که دانشگاه‌ها نیروی اندیشمند و عالم تربیت می‌کند، کارآفرین‌ها و مدیران اجرایی نیز دغدغه استفاده از این توانایی را داشته باشند و این موضوع باید برای تمام جامعه تبدیل به اولویت شود.

کد خبر 551551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.