تدوین بودجه ۴۷ هزار میلیارد ریالی شهرداری قم برای سال آینده

شهردار قم از ارسال بودجه ۴۷ هزار میلیارد ریالی شهرداری برای سال آینده به شورای اسلامی شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در توضیح فرایند تدوین بودجه شهرداری قم برای سال آینده، اظهار کرد: برای تدوین این بودجه از مهرماه سال جاری بالغ‌بر ۲۰ جلسه مدیریتی و ۳۰ جلسه کارشناسی برگزار و بیش از هزار نفر ساعت فعالیت کارشناسی و تخصصی صورت گرفته است.

وی افزود: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری قم در سه قالب طبقه‌بندی اقتصادی، قالب مأموریتی و قالب برنامه راهبردی تدوین و ۲۹ دی‌ماه به شورای اسلامی شهر قم ارسال شد.

شهردار قم با اشاره به تدوین دو سناریو برای طراحی بودجه سال آینده شهرداری، خاطرنشان کرد: سناریو نخست دستیابی به تمامی اهداف برنامه‌ای و حذف شکاف میان شرایط موجود و مطلوب بود که به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی نیاز داشت.

وی ادامه داد: در سناریوی دوم با اولویت‌بندی اهداف، جرح و تعدیل‌های لازم انجام شد و بودجه سال ۱۴۰۱ با ۲۲ درصد افزایش نسبت به اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۰، به مبلغ ۴۵ هزار میلیارد ریال رسید.

سقائیان‌نژاد تاکید کرد: بودجه پیشنهادی سازمان‌های تابعه شهرداری قم برای سال آینده نیز شامل شش هزار و ۹۲۶ میلیارد ریال منابع و مصارف است که با کسر موارد مشترک با بودجه شهرداری، مجموع بودجه پیشنهادی شهرداری قم و سازمان‌های تابعه برای سال آینده به ۴۷ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

وی با بیان اینکه نسبت هزینه‌های جاری شهر و شهرداری به کل بودجه در سال آینده ۲۶ درصد خواهد بود، تصریح کرد: هزینه‌های جاری شهرداری قم در سال آینده مبلغ ۱۱ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال است که از این مبلغ بیش از پنج هزار میلیارد ریال هزینه نگهداری شهر در بخش‌های خدمات شهری، رفت‌وروب، جمع‌آوری پسماند و تخلفات شهری خواهد بود.

شهردار قم به کمک دو هزار میلیارد ریالی شهرداری قم در بودجه سال آینده به سازمان‌های آتش‌نشانی، اتوبوس‌رانی، تاکسیرانی، قطار شهری و مدیریت پسماند و فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: هزینه‌های جاری شهرداری نسبت به سال ۱۴۰۰، ۱۶.۸ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ۷۴ درصد بودجه سال آینده شهرداری قم ماهیت عمرانی دارد، افزود: این رقم برابر با ۳۳ هزار میلیارد ریال است که ۳۰ هزار میلیارد ریال آن بودجه خالص عمرانی خواهد بود و سهم ۶۸ درصدی بودجه خالص عمرانی در بودجه شهرداری قم عدد قابل‌توجهی است که این رقم نسبت به اصلاحیه سال جاری، بیش از ۲۸ درصد رشد دارد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به منابع پیش‌بینی‌شده درآمدی در بودجه سال آینده شهرداری قم، اظهار کرد: درآمدهای حاصل از عوارض ساخت‌وساز، عوارض نوسازی و بهای خدمات، ۳۸ درصد از منابع درآمدی را شامل می‌شوند که این رقم به ۱۶ هزار و ۹۷۰ میلیون تومان می‌رسد.

کد خبر 551550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.