ترکیب احتمالی تیم ملی ایران برابر عراق

تیم ‌ملی فوتبال کشورمان در چارچوب مرحله سوم مقدماتی جام ‌جهانی در ورزشگاه آزادی به‌مصاف تیم‌ ملی عراق خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از گذشت حدوداً سه ماه، مسابقات مرحله سوم مقدماتی جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر از سر گرفته می‌شود و تیم ملی فوتبال ایران در هفتمین دیدار برای قطعی‌کردن صعود خود به قطر، ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی مقابل تیم ملی عراق قرار خواهد گرفت.

در ادامه، ترکیب احتمالی تیم ایران در این دیدار حساس بررسی می‌شود:

با علی بیرو تا قطر

با وجود سه دروازه‌بان بسیار خوب در لیست اسکوچیچ، او کماکان به علیرضا بیرانوند اطمینان دارد. پیام نیازمند و امیر عابدزاده گلرهای ذخیره او هستند و به‌جز جدال با سوریه که عابدزاده نخستین بازی ملی خود را هم برای ایران انجام داد در تمام بازی‌های دیگر، بیرانوند از دروازه ایران حفاظت کرده است.

کرونا خط دفاعی یوزها را به چالش کشاند

محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده، محتمل‌ترین زوج خط دفاعی محسوب می‌شوند و سیاوش یزدانی، عارف آغاسی و فرشاد فرجی نیز دیگر مدافعان هستند. در کناره‌ها هم امید نورافکن و صادق محرمی، گزینه‌های اصلی و میلاد محمدی و صالح حردانی نیز می‌توانند در سمت چپ و راست جایگزین باشند. گفتنی است مجید حسینی به‌دلیل ابتلا به کرونا از لیست کنار گذاشته شد.

تمام هافبک‌هایِ مدنظر اسکو هستند؛ به جز احمد نور!

در میانه میدان، اسکوچیچ که با چهار هافبک تیم خود را به زمین می‌فرستد، سعید عزت‌اللهی و میلاد سرلک را نفرات اصلی می‌داند؛ احمد نوراللهی که اسکوچیچ را مجذوب بازی خود کرده نیز دیگر کرونایی این لیست است که در بازی با عراق حضور نخواهد داشت و کمال‌الدین کامیابی‌نیا جایگزین وی شده است. همچنین وحید امیری، علی قلی‌زاده و علیرضا جهانبخش هم برای وینگر گزینه‌های دراگان هستند؛ به‌علاوه اینکه مهدی ترابی، سروش رفیعی و سامان قدوس نیز در صورت جای داشتن پست‌شان در ترکیب اسکوچیچ فیکس خواهند بود. احسان حاج‌صفی به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا و اللهیار صیادمنش نیز به‌دلیل مسئله عقد قرارداد با تیم جدیدش به این اردو نرسیدند.

چالش جدی مربی کروات؛ غیاب زوج مخوفِ سردار - طارمی

درحالی‌که ما برای قطعی‌کردن صعود خود به جام‌جهانی به‌دنبال پیروزی برابر عراق در خانه هستیم، سردار آزمون و مهدی طارمی را نخواهیم داشت.
سردار، آخرین کرونایی تیم‌ملی است که با وجود منفی‌شدن تست‌اش در روز گذشته به اردو نرسیده است، مهدی طارمی هم که پس از غیبت در دو بازی گذشته برابر لبنان و سوریه به لیست اسکوچیچ بازگشته بود، در سفر به ترکیه برای حضور در ایران به بن‌بست خورده و آب‌وهوا مانع از رسیدن به موقع او به اردو شد تا هر دو مهاجم خطرناک ما دیدار برابر عراق را از دست بدهند.
مهدی قایدی هم در این لیست حضور داشت، اما ساعاتی پیش با اعلام مجتبی خورشیدی، سرپرست تیم‌ملی ایران تست کرونای او نیز مثبت شده و احتمالاً بازیکن دیگری جایگزین او خواهد شد؛ ضمن اینکه احتمال دارد کرونا دیگر بازیکنان حاضر در اردو را کمتر از ۲۴ ساعت مانده به بازی با عراق تهدید کند.
کریم انصاری‌فرد، کاوه رضایی و شهاب زاهدی که برای نخستین‌بار به تیم‌ملی دعوت شده‌اند، گزینه‌های اسکوچیچ در خط حمله در مقابل عراق خواهند بود.

ترکیب تیم‌ملی فوتبال ایران مقابل عراق

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، امید نورافکن، صادق محرمی، سعید عزت‌اللهی، میلاد سرلک، علی قلی‌زاده، علیرضا جهانبخش، وحید امیری و کریم انصاری‌فرد

کد خبر 551536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.