آخرین وضعیت مذاکرات وین با حضور امیرعبداللهیان بررسی شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: غرب به دنبال امتیازگیری از ایران است و با پروژه های نخ‌نما شده تلاش دارد میان مردم استرس ایجاد کند که به هدف خود نخواهد رسید.

محمود عباس‌زاده‌مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امیرعبداللهیان برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان و ارائه گزارشی از روند مذاکرات با کشورهای گروه ۱+۴ در نشست کمیسیون حضور پیدا کرد.

وی افزود: وزیر خارجه تاکید داشت که تا امروز مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها نداشته‌ایم و مذاکرات با اعضای گروه ۱+۴ تاکنون به خوبی پیش رفته است. دریافت تضمین‌های عینی و جامع برای ما مهم است و در این میان بر راستی‌آزمایی تاکید داریم، تاکنون پیشرفت‌هایی صورت گرفته اما مسائلی نیز همچنان باقی مانده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: غرب به دنبال امتیازگیری از ایران است و با پروژه‌های نخ‌نما شده تلاش دارد در بین مردم استرس ایجاد کند که به هدف خود نخواهد رسید. آنچه مهم است رسیدن به توافق پایدار، با اصالت، جامع و برد-برد بوده که با راهنمایی مقام معظم رهبری انتظارات مردم در چارچوب منافع کشور محقق می‌شود. ایران خواهان توافق پایدار است و اگر این توافق دائمی باشد، بهتر خواهد بود.

عباس‌زاده‌مشکینی در پایان گفت: توافق باید برد-برد باشد تا هم نگرانی طرف مقابل برطرف شود و هم مطالبات منطقی و قانونی ایران که رفع تحریم‌ها است محقق شود. طرف مقابل می‌خواهد توافق موقتی باشد که بتواند هر زمان که خواست، زیر آن بزند.

کد خبر 551526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.